Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ekologisk Melon de Bourgogne samt finess och lagringspotential - Lunch 19 Glas

Vinia

Leverantör
Hej på er!

För ett par månader sedan genomförde vi en provning med Ekologisk Melon de Bourgogne från Châteaux Véronique GüntherChéreau som var mycket uppskattad. Nästa fredag den 13/9e så gör vi en uppsamlingsprovning på 19 Glas med samma vin +en extra och vi håller gärna två platser till någon i detta forum.

Med på provningen är bland annat en vertikal med Chateau du Coing Comte De Saint Hubert, 1996, 2000, 2010, 2013, 2016 samt 2014-2015 av Chateau du Coing LÁncestrale Monniéres Saint Fiacre 2013-2014. De två sistnämnda vinerna har legat 32 respektive 42 månader på sin jästfälling ;)

Provningen är på 19 Glas i Gamla Stan, mellan 11.00-13.30 och kommer genomföras i två flighter och avslutas med en god och väl matchad lunch.

Hör av er till mig på Hampus@Vinia.se de två som svarar först håller jag två platser åt!

OBS vinmakaren är i skrivande stund upptagen med att snart få fram en till generation till familjeföretaget, så ingen producent på plats, men jag lovar god förberedelse och bra underlag från undertecknad!

Mvh Hampus
 
Toppen