Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Enoteca Milano hjälp

Hej!

Skall till Milano snart, och undrar om någon känner till en restaurang/enoteca, där man kan köpa riktigt bra vin på glas?
Tänker mig antagligen ställen med coravin. Viner jag skulle vilja smaka är Sassicaia, Ornellaia, framför allt, men även Barolo, Brunello m.m.
Kommer bo i Naviglio, men kan åka vart som.
Tack på förhand.

//Christopher
 

Mats Petri

Österlen
Vi var på en jättetrevlig vinbar, "Vino al Vino", november -16. Livat och glatt och vin på glas och naturligtvis flaska :rolleyes: Ingen restaurang, men bröd och olivolja fanns.
Låg på Via Gaspare Spontini, 11. När jag nu försöker gå in på deras webbsida så ligger den nere. Om det bara är webbsidan, eller även vinbaren som ligger nere, vet jag inte.
Finns kvar på Google Maps i alla fall. Finns den fortfarande så rekommenderas den.
 

malmoebo

Medlem
Du bör absolut besöka Cantine Isola, som finns just i stadsdelen Isola. T-bana och promenad 5-10 min blir bäst därifrån du bor.
 
Toppen