Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era tips på vinklipp (youtube etc)

ZQT

Medlem
Tjena forumet.

För att lära sig mer om vin har jag hittat en del klipp som jag gärna kollar på. Det har varit allt från provningar till resor till olika områden och mat-och vinprogram. Har kollat på klippen från Vinguiden som håller skiftande kvalitet men tyckte t.ex. om klippet med besöket till Taittinger.

Är intresserad att lära mig mer om i första hand franska viner men även tyska. Har ni några youtube-kanaler eller klipp/hemsidor med klipp i 5-20min klassen som är lärorikt eller intressanta att vila ögonen på?

Shot!
/ Jakob




I vanlig ordning när det kommer till mina trådar så verkar det vara mindre önskvärda av vissa och är det en kass tråd, varsågoda att ta bort den!
 

Larseman

Medlem
I vanlig ordning när det kommer till mina trådar så verkar det vara mindre önskvärda av vissa och är det en kass tråd, varsågoda att ta bort den!
Det där var onödigt självutplånande :)
Vet att det ibland finns några som kan verka lite nedlåtande men vi är många fler som är trevliga och inbjudande.
Ville minnas att det har funnits en tråd på detta tema och jag lyckades också finna den:
http://www.finewines.se/threads/filmer-dokumentarer-korta-filmklipp.3310/
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Hoppas att du inte har tagit illa vid av min kommentar angående din tidigare tråd. Jag vill inte bli den nya @StefanAkiko på forumet ;)

Jag säger som @Mattias S sa till mig när jag var ny här. (Vilket jag fortfarande är om man tänker efter). Fortsätt att skapa trådar och driva på med ditt engagemang! Det är bara roligt. :)

Edit: A year in burgundy som nämns i den andra tråden, finns på Netflix, tycker jag är sevärd. Samt URs klipp (Finns också länk i den andra tråden).
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Kanske inte så bildande men relativt inspirerande:

För övrigt har Munchies-kanalen riktigt trevliga mat-klipp i lagom längd. Man blir bra hungrig när man tittar på dem!
 

Magikern

Medlem
Wine Library TV bör ju knappast missas på youtube. Gary Vaynerchuk som håller i det är inte fullt så drogad som han kan verka, han är faktiskt seriös i högsta grad. Att han sen pratar som en Amerikansk version av Peter Harrysson, vänjer man sig vid.
 
Toppen