Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ersätta ett inspanat vin med ett liknande

Milla

Medlem
Hej vinvänner,

Jag har fått äran att hålla i en vinprovning nästa lördag, temat blir Cabernet Sauvignon, och jag har tänkt att bland annat ha med australiensiska Wynns Coonawarra Cab Black Label. Jag har läst mycket gott om det, men själv tyvärr inte hunnit testa det innan, så det var tänkt att bli premiär även för mig. Men, kruxet är nu att det verkar vara helt slut på "Boan"! Efter att ha forskat lite lätt så brukar det visst vara så varje år... jag som inte håller koll riktigt hade ju missat den detaljen :(
Så nu hoppas jag att någon som är mer vinkunnig än jag, kan hjälpa mig att hitta ett vin jag kan ersätta det med. Det ska vara ett C.S.-vin som är riktigt bra, i samma stil som Wynns. Gärna ensamdruvevin eller så att man känner druvans typiska drag väl. Jag kommer att ha med både några billigare och ett dyrare viner på provningen, så för att inte spräcka budgeten bör det ligga runt 200kr. Eller säg mellan 175-250kr typ.

Ge mig era bästa tips!

Det ska enligt Bolagets hemsida finnas kvar 4 flaskor av Wynns i 2 butiker, men jag har ingen möjlighet att ta mig till någon av dem.
Kanske någon vet om det går att beställa vinet från något alternativt ställe till Bolaget?
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Hej vinvänner,

Jag har fått äran att hålla i en vinprovning nästa lördag, temat blir Cabernet Sauvignon, och jag har tänkt att bland annat ha med australiensiska Wynns Coonawarra Cab Black Label. Jag har läst mycket gott om det, men själv tyvärr inte hunnit testa det innan, så det var tänkt att bli premiär även för mig. Men, kruxet är nu att det verkar vara helt slut på "Boan"! Efter att ha forskat lite lätt så brukar det visst vara så varje år... jag som inte håller koll riktigt hade ju missat den detaljen :(
Så nu hoppas jag att någon som är mer vinkunnig än jag, kan hjälpa mig att hitta ett vin jag kan ersätta det med. Det ska vara ett C.S.-vin som är riktigt bra, i samma stil som Wynns. Gärna ensamdruvevin eller så att man känner druvans typiska drag väl. Jag kommer att ha med både några billigare och ett dyrare viner på provningen, så för att inte spräcka budgeten bör det ligga runt 200kr. Eller säg mellan 175-250kr typ.

Ge mig era bästa tips!

Det ska enligt Bolagets hemsida finnas kvar 4 flaskor av Wynns i 2 butiker, men jag har ingen möjlighet att ta mig till någon av dem.
Kanske någon vet om det går att beställa vinet från något alternativt ställe till Bolaget?

Om du går in på ditt lokala systembolag så kan du be personalen att göra en överföring från dem butik som har flaskorna i lager, till din butik. Självklart utan kostnad. Det är en av fördelarna med Systembolaget!
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Om du går in på ditt lokala systembolag så kan du be personalen att göra en överföring från dem butik som har flaskorna i lager, till din butik. Självklart utan kostnad. Det är en av fördelarna med Systembolaget!
Frågan är om flaskan hinner fram innan lördag, inte alltid att det går över dagen.
 
Trådskapare
M

Milla

Medlem
Om du går in på ditt lokala systembolag så kan du be personalen att göra en överföring från dem butik som har flaskorna i lager, till din butik. Självklart utan kostnad. Det är en av fördelarna med Systembolaget!
Aha, vilken bra service! Det hade jag inte en aning om, blir att åka in direkt!
Tack!
 
Trådskapare
M

Milla

Medlem
Beställt 2 flaskor, fanns kvar i en butik långt härifrån. Ibland måste man bara älska monopolet!
Om du går in på ditt lokala systembolag så kan du be personalen att göra en överföring från dem butik som har flaskorna i lager, till din butik. Självklart utan kostnad. Det är en av fördelarna med Systembolaget
Tack för hjälpen!
Det kanske blir en flaska Black Stallion också, till mig själv
 

Adamanko

Medlem
Slänger in ett tips. Substance. Suverän bang for buck. Även om det verkar lösa sig med dina Wynns.

Överföring mellan bolag kan ta allt mellan 1 dag och 4-5 veckor. Har varit med om bägge. :)
 
Trådskapare
M

Milla

Medlem
Frågan är om flaskan hinner fram innan lördag, inte alltid att det går över dagen.
Jag beställde 2 flaskor, verkade gå kanon, tills de ringde från lokala Bolaget och meddelade att PostNord kraschat en av flaskorna :(. Tur att jag valde att ta 2 stycken! Så nu har jag hämtat den som var hel, ligger i källaren och jag väntar spänt till lördag då den ska öppnas!
 
Toppen