Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Europeisk flygplats bäst för inköp av champagne

Essle

Medlem
Vilken flygplats är egentligen roligast och bäst när det gäller inköp av champagne?

Vi har nyligen sett hur tråkigt ex Arlanda är och min erfarenhet av ex London flygplatserna är inte heller särskilt roliga.

Om man har möjlighet att välja ganska fritt på transitflygplats och vill kika på och köpa lite rolig champagne. Vad ska man satsa på?
 

Niclas

Medlem
Lite på kanten mot off topic, men jag var nyss på Gardemoen och på Kastrup och där fanns inget spännande eller fyndprisat, iallafall inte för prisgrupp upp till 1500:- flaskan.
 

Esko

Medlem
Lite på kanten mot off topic, men jag var nyss på Gardemoen och på Kastrup och där fanns inget spännande eller fyndprisat, iallafall inte för prisgrupp upp till 1500:- flaskan.

köpte cristal 08 på Gardemoen för 1600kr flera gånger förra året.
 

bacchus

Medlem
Jag var nyligen på Heathrow i London och de hade bland annat Taittinger Brut Rosé rabatterad á 26 pund. Laurent-Perrier 2008 låg på strax under 40. Fick en känsla av att de börjat satsa mer på sitt Champagneutbud.
 
Trådskapare
E

Essle

Medlem
På Heathrow är det endast Taittinger Prelude som fångat mitt intresse tillräckligt för köp de senaste besöken.
 

matage

Medlem
Jag var nyligen på Heathrow i London och de hade bland annat Taittinger Brut Rosé rabatterad á 26 pund. Laurent-Perrier 2008 låg på strax under 40. Fick en känsla av att de börjat satsa mer på sitt Champagneutbud.

Jag passerar Heathrow 10-talet gånger per år (mest terminal 5 men ibland 3) och tyvärr tycker jag utbudet gått åt helt fel håll senaste året. Jag plockade upp mina Krug -02 och -04 där när och de hade Belle Epoque till bra pris men nu verkar både de utgått och det blir mer mainstream. Går säkert att hitta vardagsskumpa för ok pris stundtals men annars tycker jag utbudet blivit tristare tyvärr..
 

Sörplarn

Medlem
Flyger konstant runt i Europa ink övriga världen.
Handlar aldrig, då det är Dufry kedjan som förstört alla flygplatser.

Har både Flyingblue Platinum och Miles&More Gold, Grodflyg AB bjuder på gratis skumpa i loungen satsa på det istället för att köpa, man har precis gått över till Charles Hiedsieck från Herr Joseph.

England kanske får tillbaka sin status (Norge) när man lämnat EU ordentligt, men då är man även begränsad på antal.

Än så länge är det bara Norge som kan erbjuda något sköj.
Va jag minns.
Glömmer aldrig Dompa för 800-900 stycket i Bergen.
Men det var ett par år sen.
Risken är att det blivit skit även där.

Ibland kan man få nått kampanj pris cirka 250 spänn avdraget vid köp över 150 Euro, men snålisarna hos Dufry verkar ha fasat ut detta.

Hur löser man detta när man reser!?
Jo man använder wine-searcher och beställer till Hotellet i förväg. Snabbt samtal till receptionen efter beställningen och vips ligger ett paket som tomten lämnat när man anländer.

Från telefon.
 
Last edited:

bacchus

Medlem
Jag passerar Heathrow 10-talet gånger per år (mest terminal 5 men ibland 3) och tyvärr tycker jag utbudet gått åt helt fel håll senaste året. Jag plockade upp mina Krug -02 och -04 där när och de hade Belle Epoque till bra pris men nu verkar både de utgått och det blir mer mainstream. Går säkert att hitta vardagsskumpa för ok pris stundtals men annars tycker jag utbudet blivit tristare tyvärr..

Aha! Då har du betydligt mer empiri än jag. Det var bättre förr, helt enkelt.
 

Mazwine

Medlem
Charles De Gauille flygplatsen i Paris är väl det bästa jag sett men skulle nog snarare rekommendera ett besök till Champagne istället. Tar 2-3 timmar från Paris till Reims eller Epernay.
Där finns det många småbutiker som säljer champagner för mycket billiga pengar.
Och eftersom du flyger inom EU så är det 50L vin har jag för mig.
 

Esko

Medlem
Charles De Gauille flygplatsen i Paris är väl det bästa jag sett men skulle nog snarare rekommendera ett besök till Champagne istället. Tar 2-3 timmar från Paris till Reims eller Epernay.
Där finns det många småbutiker som säljer champagner för mycket billiga pengar.
Och eftersom du flyger inom EU så är det 50L vin har jag för mig.

38 min med tåg från cdg terminal två till Reims
 
Trådskapare
E

Essle

Medlem
Blev Frankfurt denna gång och en flaska Jäger och en flaska Eiswein.

Champagne ungefär som vanligt, inget av intresse.
 
Toppen