Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fear and loathing in Kalmar - Finewines.se tar över Postgatan

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
DATUM: Lördag 10 Februari 2018
KOSTNAD: 2495:- för mat ink. viner
PLATS: Postgatan, Kaulmaaaar
ANTAL PLATSER: 32
HOTELL: Kommer erbjudas till rabatterade priser


Hallå kära forumvänner!

Det har ju diskuterats ett tag nu i olika trådar att vi skule dra ihop en hedonistisk afton på restaurang Postgatan enbart för oss forummedlemmar.
För er som inte har koll på vad Postgatan är för något så är det ett litet "hål i väggen" i Kalmar som rundas av ett gäng väldigt ambitiösa och trevliga killar som alla tidigare varit med och tagit restaurang PM och vänner till en stjärna i guiden.

Dessa killar ville prova att stå på egna ben och öppna en krog där de bara gjorde saker de tyckte var kul och de har redan efter mindre än två år lyckats göra sig ett namn långt utanför de småländska skogarna med ett koncept som de själva kallar en "gastronomisk fritidsgård".
Kökschefen Jonannes har bland annat vunnit SM för unga kockar och är en klart lysande stjärna på gastrohimlen.

Hur som helst, Johannes och Robin (som är sommelier) tyckte det lät så jäkla kul med en hedonistisk nördafton och fick sådan feeling att de föreslog att de skulle boka ut hela restaurangen och sätta ihop en helt galen meny med mat och dryck bara för medlemmarna på Finewines.

Menyn blir en "carte blance" efter vad Johannes bestämmer sig för att laga men räkna med cirka 12-14 rätter där både anklever och hummer lär dyka upp.
I priset ingår även ett sjuhelsikes vinpaket som även det blir delvis blint men Selosse Rosé och Heidsieck Blanc des Millénaires kommer serveras samt "kul skumpa med ålder".
Det kommer även bli någon mer överaskning som ni inte dricker varje dag ;)

-Jag kan nog våga lova att ni varken förr eller senare kommer få bättre avkastning för era slantar på en finkrog än denna kvällen och ni lär inte bli besvikna.

Jag tycker det vore sjukt kul om vi fick ihop så mycket folk från forumet att vi fyllde alla 32 platserna för det lär bli en oförglömlig kväll!

Självklart välkomnar vi även vänner och respektive som vill hänga på!

För att göra det ännu enklare för er kommer det finnas möjlighet att inkludera hotell med mycket bra rabatt för alla som är med på middagen.
Jag får dock återkomma vad paketet går på inklusive hotell.

Det kommer finnas möjlighet att boka fredag till söndag eller lördag till söndag till mycket bra priser och för er som kommer redan på fredagen tänkte jag att vi hittar på något kul nere i min provningskällare och kör lite förmingel och spontan-BYOB.

Nu hoppas jag verkligen att så många som möjligt av er kan och vill komma och jag ser fram emot att träffa lite nya forummedlemmar som man inte träffat förut!

Kalmar är förövrigt en ganska vacker stad och kommer ni redan på fredagen så lär ni inte ha några problem att slå ihjäl lördagen med en tur till slottet och en promenad i gamla stan.

Vi ses hoppas jag :)

/Emanuel

Ett ping till Finewines pyttelilla sektion sydost är på sin plats;
@rs14
@KA Import
@Jonas Rydgren
@Stenberg
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Fan vad kul!

Hojta till om du vill att jag ska försöka fylla lite platser med icke-forumiter. :) Men det kan vi ju ta vid ett senare skede!
-Exakt min tanke, vid dåligt intesse från renrasiga forumsfolk fyller vi upp överblivna platser med pöhbeln på slutet :) (Men ta gärna med dig någon för guds skull, ni behöver ju inte vara gifta :) )
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
-Enklast är väl att ta med henne och packetera det hela som någon sorts lyxweekend med mycket shopping? :eek:
Min fru är inte så lättlurad dessvärre. Sen är risken att mitt konto får sig en större smäll än väntat :D
Jag lämnar henne hemma med kidsen, får återgälda vid senare tillfälle.
 

MartinE

Medlem
Det låter grymt trevligt på alla sätt och vis, men det dyker upp en ny familjemedlem här i allt för nära anslutning till detta datum, så jag får dessvärre passa. Men jag hoppas ni sköter er (och inte tömmer hela källaren) så att det kan bli aktuellt med en uppföljare längre fram! :)
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Det låter grymt trevligt på alla sätt och vis, men det dyker upp en ny familjemedlem här i allt för nära anslutning till detta datum, så jag får dessvärre passa. Men jag hoppas ni sköter er (och inte tömmer hela källaren) så att det kan bli aktuellt med en uppföljare längre fram! :)
Gratulerar!
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag är på!

Frugan kommer följa med och kan möjligen fylla ut en plats vid akuta behov, men vill nog helst bara till Kiaaahlmaaaa!

Ni som inte har bra koll på staden. Se följande språkguide:

image.jpeg
 
Toppen