Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Filmen Bottle shock

Kalle A

Medlem
Är det någon som vet var man kan se/streama eller på annat sätt hitta filmen Bottle Shock. Hittar inte på Cmore, SF, Netflix i alla fall.
 
V

Vincent H

Du kan se den på Sommtv.com du kan streama en månad och får massa vinrelaterat innehåll :)
 

The Wall

Medlem
Du kan se den på Sommtv.com du kan streama en månad och får massa vinrelaterat innehåll :)
Hm, inte illa.
Somm I - III finns på amazon prime om jag inte minns fel. I o II var väl ok, men jag tyckte att III var klart sevärd.

Visst ja, Gyllene druvor från Montelena heter Bottle shock på svenska om man vill leta på svenska sidor.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Är det någon som vet var man kan se/streama eller på annat sätt hitta filmen Bottle Shock. Hittar inte på Cmore, SF, Netflix i alla fall.
För några år sedan hittade jag en DVD i en sådan där bladnad DVD-lågpriskorg, som man nog inte ser lika ofta längre. Den bar mycket riktigt den svenska filmtiteln "Gyllene druvor från Montelena" och när jag tittade på fodralet insåg jag att det ju var Bottle Shock! Så prova kanske att söka på det namnet också!

Jag drog mig också till minnes att Steven Spurrier inte var helt nöjd med filmen, för att uttrycka det försiktigt:

“The film has been made carrying my name, but it’s total and utter fiction,” said Spurrier.

In the movie, British actor Alan Rickman portrays Spurrier as a wine dealer in Paris.

“I was 33 when I did that, and Alan Rickman is 63,” a furious Spurrier continued — and that’s not the only age that’s been played with...
Spurrier ville väl helt enkelt inte bli spelad av Severus Snape. ;)
 
Toppen