Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Finewines.se ökar!

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Föregående veckas besöksstatistik visar på fortsatt ökat intresse för finewines.se. Under en längre tid har vi sett en ökning i antalet besökare och sidvisningar vilket är glädjande. Vi nådde vecka 44 över 60000 strecket på antalet sidvisningar, nytt rekord!

Ett stort tack till alla ni som gör detta forum levande och intressant. Ni gör ett fantastiskt arbete.
upload_2018-11-12_17-25-29.png
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Tror att den ofrivilliga tävlingen man ingått den dagen man vart medlem här, i hopp om att ha råd att köpa ALLT som alla fina vinnissar rekommenderar hit och dit, gör att man sitter och klickar "uppdatera" i hopp om att få nästa "fix" av köpmani :D
 

Ekdahl

Medlem
Man får beakta skalan. Fler besökare och de som kommer ser på fler sidor.
Visa bifogad bild 14884
Visa bifogad bild 14885
Ja bra, och var medveten om detta kunde vara fallet - det var därför jag skrev med frågetecken, det var svårt att utläsa i mobilen med kort om tid. Ser nu att man kan få fram siffrorna via länken.

Tycker själv att fineswines dyker upp allt oftare i Googlesökningar numera och vi har nog rankats högre senare åren. Googles algoritmer älskar forum som vårat med unikt högkvalitativt innehåll. Använder vi något verktyg för att följa Googlerankning?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Ja bra, och var medveten om detta kunde vara fallet - det var därför jag skrev med frågetecken, det var svårt att utläsa i mobilen med kort om tid. Ser nu att man kan få fram siffrorna via länken.

Tycker själv att fineswines dyker upp allt oftare i Googlesökningar numera och vi har nog rankats högre senare åren. Googles algoritmer älskar forum som vårat med unikt högkvalitativt innehåll. Använder vi något verktyg för att följa Googlerankning?
Jag tycker googleträffarna kunde, och borde, vara bättre. Provade precis att googla på mig själv (det är en fördel att ha ett någorlunda unikt namn). Först på 14:e plats dyker en koppling till finewines.se upp och de som ligger före är ställen där jag varit långtifrån lika aktiv som här.
 
Jag tycker googleträffarna kunde, och borde, vara bättre. Provade precis att googla på mig själv (det är en fördel att ha ett någorlunda unikt namn). Först på 14:e plats dyker en koppling till finewines.se upp och de som ligger före är ställen där jag varit långtifrån lika aktiv som här.

På den tiden jag höll på med det så uppdaterade vi en hel del. Platformen ligger lite efter och jag kan tänka mig att de tabeller som jag skapde för redirect (då vi migrerade från gamla miljön) inte är helt up to date heller.

Sedan är inte forum så bra för sökoptimering då sidor tenderar att bli för stpra. Eventuellt borde man bryta upp en del trådar.
 
På den tiden jag höll på med det så uppdaterade vi en hel del. Platformen ligger lite efter och jag kan tänka mig att de tabeller som jag skapde för redirect (då vi migrerade från gamla miljön) inte är helt up to date heller.

Sedan är inte forum så bra för sökoptimering då sidor tenderar att bli för stpra. Eventuellt borde man bryta upp en del trådar.

Hoppas inte det här togs som kritik. Det var verkligen inte min avsikt men när jag läste det igen så ser jag att det kan det verka så. Ber om ursäkt direkt för det. Forumet lever och har hälsan bra mycket bättre än föriut.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hoppas inte det här togs som kritik. Det var verkligen inte min avsikt men när jag läste det igen så ser jag att det kan det verka så. Ber om ursäkt direkt för det. Forumet lever och har hälsan bra mycket bättre än föriut.
Jag såg det inte som kritik alls. Vår teknikguru @Daniel B har gjort mycket bra saker under skalet i din frånvaro. Om det finns fler saker vi kan göra är det enbart positivt! :)
 
Toppen