Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Flaskskärare (glasskärare)

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Hej,

Jag har fått ett litet sug av att göra lite finare bordsljus av några gamla champagneflaskor och letar nu efter stabilare flaskskärare. Är det någon som kan rekommendera någon skärare?

Admin kan flytta tråden om dem Hittar ett lämpligare tillhåll för den. :)

6577849-Bollinger-Champagne-Bottle-Candle-0.jpeg.jpg
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Hej,

Jag har fått ett litet sug av att göra lite finare bordsljus av några gamla champagneflaskor och letar nu efter stabilare flaskskärare. Är det någon som kan rekommendera någon skärare?

Admin kan flytta tråden om dem Hittar ett lämpligare tillhåll för den. :)

Visa bifogad bild 18330

Vet att @Sörplarn håll på med ett liknande projekt med italienska flaskor. Kanske hen kan hjälpa dig.
 

Ejdern

Medlem
Hej,

Jag har fått ett litet sug av att göra lite finare bordsljus av några gamla champagneflaskor och letar nu efter stabilare flaskskärare. Är det någon som kan rekommendera någon skärare?

Admin kan flytta tråden om dem Hittar ett lämpligare tillhåll för den. :)

Visa bifogad bild 18330
Riktigt kul att du ska göra det :) har funderat på att göra typ samma sak under ett tag och beställde faktiskt min glasskärare i förra veckan :) Vi får se hur de går och vore kul om du uppdaterar med hur de går för dig :)
 
Trådskapare
Borjes_bubblor

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Riktigt kul att du ska göra det :) har funderat på att göra typ samma sak under ett tag och beställde faktiskt min glasskärare i förra veckan :) Vi får se hur de går och vore kul om du uppdaterar med hur de går för dig :)

Ja, tanken är god. Men har många projekt på gång så har inte satt någon tidshorisont på det. Vilken skärare köpte du?
 

Sörplarn

Medlem
Problemet med alla glasskärar prylar som folk kränger till höger och vänster är att dom funkar på TUNT glas och lätt glas, om dom ens klarar det.

Ska man hålla på med bubbel flaskor.
Så är glaset en aning mycket mer komplicerat i tjocklek även en hel del rödvins pavor.

Så köpa dyra leksaks verktyg är meningslöst eller så kommer ni skada er. Värsta fall bränna ner huset i ren frustration att flask jäveln inte ger vika.

Titta på riktiga prylar, och öva så går det fint.
 
Trådskapare
Borjes_bubblor

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Problemet med alla glasskärar prylar som folk kränger till höger och vänster är att dom funkar på TUNT glas och lätt glas, om dom ens klarar det.

Ska man hålla på med bubbel flaskor.
Så är glaset en aning mycket mer komplicerat i tjocklek även en hel del rödvins pavor.

Så köpa dyra leksaks verktyg är meningslöst eller så kommer ni skada er. Värsta fall bränna ner huset i ren frustration att flask jäveln inte ger vika.

Titta på riktiga prylar, och öva så går det fint.

Det är jag med på. Det är just därför jag frågade om hjälp, då jag vet att andra håller på med detta. :)
 

Ejdern

Medlem
Hur har det gått? :)
Har enbart hunnit göra något enstaka test med allt som sker nu under jultider med de som jag testat har blivit väldigt bra, tycker jag själv (och har redan fått känslan att jag kommer kunna få till det utmärkt med lite mer träning) Behöver införskaffa lite sandpapper och så för att slipa till kanter. får se om jag hinner kunna lägga ut något snart
 
Toppen