Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Flytt av samling

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Hej, Någon som har bra förslag/idé/lösning gällande flytt av en vinsamling. Flytten sker inom tullarna och avser ca 700 flaskor.
 
Trådskapare
Bror

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
C-körkort behövs inte, en ung kropp och pigga ben räcker gott...;) & gärna ett sinne för ordning & reda.
(Tomas gör det säkert för en bra flaska amerikanske dyrt rött)
 
Trådskapare
Bror

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Tack för alla tips, men min rygg (& ålder) tillåter inte lyft av denna dignitet.
(alla som lyft amerikanska flaskor vet att det snarare är 2 ton...;)
 

gece

Man vänjer sig.
C-körkort behövs inte, en ung kropp och pigga ben räcker gott...;) & gärna ett sinne för ordning & reda.
(Tomas gör det säkert för en bra flaska amerikanske dyrt rött)
Räcker det om man är inte precis purung men ändå ganska stark? Är dessutom hyfsat erfaren i vad flaskor tål och inte.
 
Trådskapare
Bror

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
Alla får påsar och jag tar all hjälp jag får (betalar generöst)
 
Trådskapare
Bror

Bror

Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin
På riktigt? Får jag hjälp här? Min avsikt var att fråga om någon kände till bra firma som kunde hjälpa till. Normal flyttfirma känns lite läskigt att nyttja. Jag kommer absolut tala om när det är dags. Löftet säger att vinrummet skall står klart tidigt i december
 

flambadou

Medlem
Min egna, mindre (ca en tiondel), flytt går i slutet av November (och jag lämnar stan ett tag), annars hade jag absolut lyft – det är därför jag går på gym och marklyfter, ju!
 
Toppen