Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Försäkring - förrådsrum

bngolfer

Medlem
Väcker denna tråden igen. Jag har nu pratat med IF (mitt nuvarande bolag) och en rad andra aktörer på försäkringsmarknaden men jag hittar ingen som är villig att försäkra vin utanför bostadshuset. Hur kan det vara möjligt? Är det bara ointresse? Vi är ju ganska många som har liknande intresse. Kanske ska vi föra en "grupptalan" mot något försäkringsbolag och ta med oss hus/hem i det?
 

lukastollig

Pudelfantast
Väcker denna tråden igen. Jag har nu pratat med IF (mitt nuvarande bolag) och en rad andra aktörer på försäkringsmarknaden men jag hittar ingen som är villig att försäkra vin utanför bostadshuset. Hur kan det vara möjligt? Är det bara ointresse? Vi är ju ganska många som har liknande intresse. Kanske ska vi föra en "grupptalan" mot något försäkringsbolag och ta med oss hus/hem i det?

Det lönar sig väl inte för försäkringsbolagen helt enkelt.
 

Ludvig

Medlem
Väcker denna tråden igen. Jag har nu pratat med IF (mitt nuvarande bolag) och en rad andra aktörer på försäkringsmarknaden men jag hittar ingen som är villig att försäkra vin utanför bostadshuset. Hur kan det vara möjligt? Är det bara ointresse? Vi är ju ganska många som har liknande intresse. Kanske ska vi föra en "grupptalan" mot något försäkringsbolag och ta med oss hus/hem i det?

Om tillräckligt många är intresserade av samma försäkring så går det att fixa via en försäkringsmäklare. Vet att Martin&Servera har en försäkring via Söderberg & Partner för restaurangverksamhet som omfattar vin och sprit till i och för sig blygsamma 30 000. Så ett sätt är att luska ut vem som S&P mäklat försäkringen hos och kontakta dem, ju fler som tecknar försäkringen och ju färre skador desto billigare premie, det knepiga är att värdera risken för godset men om försäkringen bara ska gälla för en sak typ stöld så gör det saken enklare.
 

bngolfer

Medlem
Jag löste det på eget vis. Hade ett säkerhetsföretag ute förra veckan som monterade en bom med huva modell större och hänglås i klass 4. Kräver motorkap och gott om tid för att ta sig in nu. Även om jag har 300m till närmsta granne så lär någon kolla vad som står på. Måste bara få igång övervakningen via smart home-prylar för temperatur/luftfuktighet. Är lite lätt oteknisk.
 

Johan L

Medlem
Jag löste det på eget vis. Hade ett säkerhetsföretag ute förra veckan som monterade en bom med huva modell större och hänglås i klass 4. Kräver motorkap och gott om tid för att ta sig in nu. Även om jag har 300m till närmsta granne så lär någon kolla vad som står på. Måste bara få igång övervakningen via smart home-prylar för temperatur/luftfuktighet. Är lite lätt oteknisk.

Du kan även sätta upp en uppkopplad kamera med rörelsesensor därinne som skickar notiser till din telefon när det rör sig.
 
Toppen