Först med det senaste

Diskussion i 'Nyheter och förändringar' startad av Anders Landström, 6 oktober 2014.

1. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite.

Att röra sig konstant framåt kostar på men ger tillbaka. Nu gör vi ett litet försök att bli mer interaktiva på finewines.se men det kräver lite av er. Ber er uppdatera två olika inställningar. Tror ni kommer att uppskatta vår nyhet. Ger inte mer information än detta men ger en hint om att @Emanuel frågade om möjligheten. Notera att det inte avser nya ämnen utan endast saker där ni är involverade.

1. Ange hur ni vill se uppdateringar: http://www.finewines.se/account/preferences
    Ange att ni vill ha notiser men för de av er som inte vill ha email ange välj att inte kryssa i den rutan. Kryssa i Titel för Live Update

Capture.JPG

2. Ange att ni vill ha notiser när ni blir taggade: http://www.finewines.se/account/alert-preferences

upload_2014-10-6_12-41-54.png

Ser fram emot era synpunkter.

2. Mattias Schyberg

Mattias Schyberg Administratör

Jag har dubbelkollat att jag har rätt inställningar. Nu är det oliiidligt spännande att se vad som kommer att hända! :)

3. Anders Landström

Den som väntar får se @Matlen

Mattias Schyberg gillar detta.
  4. Mattias Schyberg

Hur länge? Jag är inte en man byggd av tålamod. :(

5. Anders Landström

6. Mattias Schyberg

7. Mattias Schyberg

Nu jävlar fick jag se hur jag fick en notis utan att aktivt uppdatera sidan. Bra jobbat! Det tog flera minuter utan aktivitet, dock. Inte ofta jag kommer att se saker hända. ;)

8. Anders Landström

Systemet kontrollerar var 15e sekund. Märk att det bara är för aktiviteter där man är involverad. Som att bli taggad @Matlen eller att någon skriver i ett ämne man bevakar. Allt för att göra det enklare för medlemmarna. Sedan får man naturligtvis kolla om det kommit nya inlägg eller statusuppdateringar där man inte deltagit. Som vanligt.

Mattias Schyberg, Magnus L och Emanuel gillar detta.
  9. Mattias Schyberg

Det verkar funka bra i vilket fall som helst. Trevlig ny funktion. :)

Anders Landström gillar detta.
  10. Anders Landström

Magnus L gillar detta.
  11. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

Alltså, nja, är nog precis som @Matlen lite rastlös och klickar på "senaste" stup i kvarten... Hade nog behövt att allt som händer på forumet uppdaterades iför att det skulle vara något jag verkligen hade nytta av...
    Men jag får nog prova lite till... Och sitta still i båten lite... Vilket jag ju egentligen borde kunna redan...

12. Anders Landström

Inte ens på FB uppdateras allt som händer automatiskt. :)

PS. Jag försökte iallafall, men otack är världens lön :deprimerad:

sunqan, Mattias Schyberg och kayaker gillar detta.
  13. Emanuel

Det är förstås ett uppskattat steg i rätt riktning! Du kan ju inte hjälpa att somliga forummedlemmar är allt för rastlösa för att sitta still i båten :)

14. Emanuel

-Den lilla siffran som dyker upp på tabben när man har nya notifikationer är genial! Bravo bravissimo utmärkt!

15. Anders Landström

Bra att det fungerar :)

Dela sidan