Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Första besök i Bordeaux

Oscaro

Medlem
Ska åka till Bordeaux för första gången i påsk och vill gärna besöka några gårdar. Tar tacksamt emot tips på gårdar som är värda att besöka, kommer bo nära Bourg men kan åka runt en del. Har även tänkt köpa hem några lådor så besöker gärna några som säljer en del kul.
Vet inte heller om mycket är stängt över just påsken, men planerar att vara där i varje fall en vecka så bör inte vara något problem.
 
  • Like
Reactions: ZQT
Länge sedan jag var där 2003 och 2005, men då fick vi det absolut trevligaste besöket på Cos d'estournel och fick gå runt i deras enorma källare bl.a. Sen var Gazin trevligt för personligt bemötande av ägaren som tog sig ordentligt med tid. Även Marbuzet liknande men Gazin andades historia. Vi besökte mängder med slott och dom allra flesta hade bra besök. Några andra jag har positiva minnen från är Siran, Giscours, Leoville Poyferre, Pontet-Canet, Branaire-Ducru. Några som var lite tristare eller stelare som jag minns var Mouton, Palmer, Chasse-Spleen, Pichon Lalande. Kan också vara värt att gå in på Maison du vins som representerar o informerar om regionens viner. Trevligt folk, får prova massor o kan även köpa dom, åtminstone var det så på den i Sauternes. Glöm inte att ta en trevlig vinlunch i St Emilion och ha det bäst!
 
Trådskapare
O

Oscaro

Medlem
Länge sedan jag var där 2003 och 2005, men då fick vi det absolut trevligaste besöket på Cos d'estournel och fick gå runt i deras enorma källare bl.a. Sen var Gazin trevligt för personligt bemötande av ägaren som tog sig ordentligt med tid. Även Marbuzet liknande men Gazin andades historia. Vi besökte mängder med slott och dom allra flesta hade bra besök. Några andra jag har positiva minnen från är Siran, Giscours, Leoville Poyferre, Pontet-Canet, Branaire-Ducru. Några som var lite tristare eller stelare som jag minns var Mouton, Palmer, Chasse-Spleen, Pichon Lalande. Kan också vara värt att gå in på Maison du vins som representerar o informerar om regionens viner. Trevligt folk, får prova massor o kan även köpa dom, åtminstone var det så på den i Sauternes. Glöm inte att ta en trevlig vinlunch i St Emilion och ha det bäst!
Cos d'estournel har jag faktiskt bokat nu, men osäker på övriga. Gillar pontet-canet så ska nog kontakta dem också, sedan funderar jag på att ta mig till sauternes. St Emilion känns givet!
 
Toppen