Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Foot of Africa, Chenin Blanc, 2014 (27004)

Winerer

Medlem
Jag testade idag "Foot of Africa, Chenin Blanc, 2014". Enbart 66kr, så det var upplagt för ett nederlag. Vinet är hyllat av olika tidningar och dylikt efter en enkel googling. Men när jag nu drack det så upplevde jag en smak av avslagen ramlösa med en bitter och lite besk eftersmak. Inget av de fräscha och fruktiga som det ska smaka tycktes jag känna av. Någon annan som har upplevt detta eller något annat med just det här vinet? Dricker jag på fel sätt? :)
 

Mats

Gone todash....
Jag testade idag "Foot of Africa, Chenin Blanc, 2014". Enbart 66kr, så det var upplagt för ett nederlag. Vinet är hyllat av olika tidningar och dylikt efter en enkel googling. Men när jag nu drack det så upplevde jag en smak av avslagen ramlösa med en bitter och lite besk eftersmak. Inget av de fräscha och fruktiga som det ska smaka tycktes jag känna av. Någon annan som har upplevt detta eller något annat med just det här vinet? Dricker jag på fel sätt? :)
Hej och välkommen till forumet! Nej jag tror du dricker på alldeles rätt sätt och har bra smak om du dissar det vinet! Dricks det kallt går det kanske att dricka om man måste och har man tur kan man då hitta en gnutta frukt men annars passar din beskrivning nog ganska bra. Duger till matlagning men inte mer :)
 
Trådskapare
Winerer

Winerer

Medlem
Tack så mycket!
Jag har inte druckit så mycket Chenin Blanc. Har du ett bra tips på ett gott vin med den druvan som kan ändra min syn på den för tillfället odrägliga druva?
 

Per Stade

Lege artis
Du får en väldigt fin låda om du köper sex flaskor rosé
nv4a7144.jpg
 

Vino fino

Medlem
Tack så mycket!
Jag har inte druckit så mycket Chenin Blanc. Har du ett bra tips på ett gott vin med den druvan som kan ändra min syn på den för tillfället odrägliga druva?
Som vanligt är det en budgetfråga men om du kan tänka dig att lägga 149 kr på en pava så är Anima helt ok. (2049).

En personlig favorit från beställningssortimentet är Spioenkop (79805). Två kronor mer.
 
Trådskapare
Winerer

Winerer

Medlem
Som vanligt är det en budgetfråga men om du kan tänka dig att lägga 149 kr på en pava så är Anima helt ok. (2049).

En personlig favorit från beställningssortimentet är Spioenkop (79805). Två kronor mer.
Dessa ska jag absolut testa! Återkommer när detta är gjort!
 

gece

Man vänjer sig.
Ah, Foot of Africa. Smaken av vernissage :)

Minns den som ganska fruktig om än tunn och vattnig med en störande överton av överdrivet rostad ek. Man ska som bekant komma ihåg två saker om man ska dricka BiB, (1) gör det inte, och (2) om du ändå gör det, kolla tappdatum. Har det legat i påse för länge kan det nog lätt tappa frukten.
 
Trådskapare
Winerer

Winerer

Medlem
Ah, Foot of Africa. Smaken av vernissage :)

Minns den som ganska fruktig om än tunn och vattnig med en störande överton av överdrivet rostad ek. Man ska som bekant komma ihåg två saker om man ska dricka BiB, (1) gör det inte, och (2) om du ändå gör det, kolla tappdatum. Har det legat i påse för länge kan det nog lätt tappa frukten.
Håller med om BiB, därför jag testade flaskvarianten. Inget jag rekommenderar. Håller med om det du beskriver om vattnigheten.
 
Toppen