Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Fråga angående DRC 2011

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Grejen är att skaffa bra förvaring, man vill inte ha en rörig bostad full av flaskor överallt men man vill heller inte ha ett tomt vinskåp/källare. Liten förvaring få flaskor stor förvaring många flaskor:)
Tycker inte jag gör annat än utökar förvaringen... Blir första projektet på ledigheten att utöka.. Igen...
-Och det kommer vara fullt innan man är färdig och dags att utöka igen...
 

Mattias Schyberg

Administratör
Kul! -Då kanske vi får se dig på teve :)
Absolut, det får vi hoppas. Dessutom så kanske detta skulle funka som nybliven vin-hoarder. :cigarr:

image.jpg
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Du bör räkna lite till på det där.......
Du menar klassisk vinkällarekvation?
2 flaskor lagrat vin i veckan i 52 veckor med omsättningstid på 10 år? 1040 flaskor.
-Men sedan är jag bara hemma sex månader om året så då får jag antingen dricka fyra flaskor i veckan eller så klarar jag mig på 520 och då kan jag ju sluta nu då... Men det går ju inte, då måste jag ju skaffa mig en ny hobby :)
 

Arvid

Medlem
Till det som redan sagts (2011 är INTE "usel", pratar man med producenterna är det många som är riktigt stolta över vinerna, och de bästa producenterna har gjort härliga viner), bör tilläggas att just Echezeaux räknas som ett av DRCs svagaste kort, och att de sällan blir speciellt intressanta auktionsobjekt.

Många av 11:eek:rna är härliga idag. Drick den!
 
Toppen