Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Frost Bourgogne 2019

Segol

Medlem
I mitt flöde på Instagram har det på senare tid dykt upp väldigt många bilder på hur nattfrosten slagit till i Bourgogne.
Är det nån som vet hur illa det är och hur stort område som i så fall är drabbat?
 
Trådskapare
S

Segol

Medlem
Frän bild:
https://www.instagram.com/p/BwOUpc8HRgb/ (snyggare länkning är bortom min kompetens tyvärr)

Och det verkar inte vara ett så stort problem denna gång, jämfört med andra i närtid. Frosten är "torr" och tidig, och man anstränger sig hårdare för att motverka konsekvenserna (se bild).
Det där är en av de många bilder som förekommit i mitt flöde och ja, häftig bild!
Det låter någorlunda positivt i alla fall, tack för info
 
Toppen