Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Full....

Dalskåning

Medlem
...är min lilla vinkyl!

Det som började som en kul attiralj i köket har ju spårat ur TOTALT :)

Nu börjar jakten på en bra förvaringskyl ( för att inte tala om kampen hemma om att motivera en sådan ;-)
 

Attachments

  • IMG_1583.JPG
    IMG_1583.JPG
    36,8 KB · Visningar: 516

sunqan

Vinös
Jag fick lite plats över när jag oväntat fick möjligheten att byta en 25 år gammal cylindakyl mot en fin climadiff:) gick från typ -50 till +50 i utrymme.
 

Ekdahl

Medlem
Kan tycka att det är lite av en självbevarelsedrift att ha ett begränsat lagringsutrymme, som ett sätt att sansa plånboksutlägg och samlarbeteende. Dessutom gör det inköpen lite intressantare när man verkligen måste selektera inköpen - mer research och generellt bättre viner (med större f**dfaktor). Och mer fokus på vad jag faktiskt gillar (Champagne, Chardonnay, Pinot och Bdx/CS framför allt).

Har själv plats för ca 280 flaskor i mitt källarutrymme och ett av målen i år är att dricka fler än jag köper så lådorna utanför vinrummet försvinner. Aldrig att jag bygger ut, skulle se det som ett nederlag mot vinnörderiet faktiskt.
 
Trådskapare
Dalskåning

Dalskåning

Medlem
Kan tycka att det är lite av en självbevarelsedrift att ha ett begränsat lagringsutrymme, som ett sätt att sansa plånboksutlägg och samlarbeteende. Dessutom gör det inköpen lite intressantare när man verkligen måste selektera inköpen - mer research och generellt bättre viner (med större f**dfaktor). Och mer fokus på vad jag faktiskt gillar (Champagne, Chardonnay, Pinot och Bdx/CS framför allt).

Har själv plats för ca 280 flaskor i mitt källarutrymme och ett av målen i år är att dricka fler än jag köper så lådorna utanför vinrummet försvinner. Aldrig att jag bygger ut, skulle se det som ett nederlag mot vinnörderiet faktiskt.


Hade varit beredd att hålla med om det inte vore för att mitt utrymme håller knappa 50 fl.
Det är ju inte ens i närheten nog för att husera det intressanta från två hus... ;)
 
M

Mouton

Kan tycka att det är lite av en självbevarelsedrift att ha ett begränsat lagringsutrymme, som ett sätt att sansa plånboksutlägg och samlarbeteende. Dessutom gör det inköpen lite intressantare när man verkligen måste selektera inköpen - mer research och generellt bättre viner (med större f**dfaktor). Och mer fokus på vad jag faktiskt gillar (Champagne, Chardonnay, Pinot och Bdx/CS framför allt).

Har själv plats för ca 280 flaskor i mitt källarutrymme och ett av målen i år är att dricka fler än jag köper så lådorna utanför vinrummet försvinner. Aldrig att jag bygger ut, skulle se det som ett nederlag mot vinnörderiet faktiskt.
Håller helt med, själv har jag allt för mycket plats lider av svår korkskruvs ångest och har ett maniskt samlarbehov. Frugan börjar tala om att byta villan mot en lägenhet, och svettningarna tilltar.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Frugan börjar tala om att byta villan mot en lägenhet, och svettningarna tilltar.
Många föreningar har fixat med vinlagring i källaren/skyddrummet så det behöver inte vara ett problem. Se bara till att vara extra "intresserad" på sådana objekt så löser det sig.
 
M

Mouton

;)Ja se där, gäller bara att övertyga frugan om att det verkligen är en modern inredning då
 

schwrimpf

Medlem
Jag är helt ny på forumet och har än så länge inte skrivit något utan mest läst ikapp och förkovrat mig. Ganska ny i vinsamlargebitet men jobbat på rätt bra tycker jag själv. Hoppas på att återkomma i någon intressant tråd med mer vinrelaterat snack.

Jag har just nu ett vinlagringsskåp för mycket... Har nämligen två stycken Climadiff, Avintage DVA-305G och skulle gärna bli av med det ena. Det är i princip helt nytt. Köpt i Nov, leverarat i mellandagarna. Finns möjligtvis någon här som skulle vara intresserad av att köpa det av mig? (Vet inte om det är ok att annonsera om en sådan här sak på forumet).
Det är alltså detta skåp det rör sig om.

http://vinkylen.se/produkt.php?pid=2441
 
Toppen