Med inspiration av shorepowers champagnefynd i rom...
Vad är era riktiga fynd? Vad är det som ni köpt för att sedan ångra att ni inte köpte fler?
Några av mina fynd som jag kommer på nu:
Krug 1988 köpt på Systembolaget 2005 - ca 1300 kr
Quinta do Noval 1980 köpt på Systembolaget 2004 - ca 1200 kr
Taylor´s Terra Feita 1982 köpt på plats 2002 - ca 125 kr
Veuve Clique 1988 köpt på Systembolaget vid flera tillfällen men ändå alltför få - ca 500 kr
Fynd som fortfarande går att få tag på:
Bollinger
Bollinger La Grande Année 1999
Duval Femme 1995 magnum
Bollinger har ju själva sagt att de vill höja priserna. Enligt huset så ligger de väl på 97 procent av sin kapacitet. Visserligen "reklam" för att kunna höja priserna, men likt förbannat kommer ju priserna gå upp. Med tanke på la Grande Anneés poäng av Juhlin känns den som ett fynd.
Femme känns som ett riktigt fynd för en sådan suverän magnum.
Finns det fler viner som man i framtiden kommer förbanna sig över att man inte köpte fler av?
Vad är era riktiga fynd? Vad är det som ni köpt för att sedan ångra att ni inte köpte fler?
Några av mina fynd som jag kommer på nu:
Krug 1988 köpt på Systembolaget 2005 - ca 1300 kr
Quinta do Noval 1980 köpt på Systembolaget 2004 - ca 1200 kr
Taylor´s Terra Feita 1982 köpt på plats 2002 - ca 125 kr
Veuve Clique 1988 köpt på Systembolaget vid flera tillfällen men ändå alltför få - ca 500 kr
Fynd som fortfarande går att få tag på:
Bollinger
Bollinger La Grande Année 1999
Duval Femme 1995 magnum
Bollinger har ju själva sagt att de vill höja priserna. Enligt huset så ligger de väl på 97 procent av sin kapacitet. Visserligen "reklam" för att kunna höja priserna, men likt förbannat kommer ju priserna gå upp. Med tanke på la Grande Anneés poäng av Juhlin känns den som ett fynd.
Femme känns som ett riktigt fynd för en sådan suverän magnum.
Finns det fler viner som man i framtiden kommer förbanna sig över att man inte köpte fler av?