Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Game of Thrones vin. Äntligen!

gece

Man vänjer sig.
Med beskrivningen "fruity, powerful but easy to drink, and [with] intense dark color" och att det ska finnas öknar i krokarna... Kalifornien?
 
Kan berätta att det redan i somras kvalade in ett Game of Thrones-vin från varmare breddgrader (Paso Robles) från BS till fast sortiment. Gissar att något mega-lajv på medeltidsveckan måste ha beställt ett par tunnor. Eller så är det andra regler för hur viner kvalar in än vad jag trodde. Hursomhelst, här är mitt omdöme vid provningen (påverkades starkt positivt av det rent ut sagt galna vin som provades sida vid sida - Apothic Inferno):

"Game of Thrones Paso Robles Red Blend 2016 179 kr
Litet obalanserad mellan hög syra, söta mörka bär och rätt mycket fat. Jag tror att Ned Stark och Robert Baratheon skulle kunna stjälpt i sig en tunna av detta på något vildare gille med mycket grillad gris, men det är absolut inget för en feinschmecker.

Apothic Inferno 2015 149 kr

Zin-blend i whiskyfat! Denna spännande hybrid-pionjärprodukt har nu landat i Sverige. Utan att hålla er på halster allt för länge vill jag säga som det är: detta är verkligen Too much of everything. Biter ifrån på tungan redan vid första sniffen, hårt svavlad och extraherad och långt ifrån det vi vill att vin ska vara. Death Metal wine tasting. Kalifornisk apokalyps. Lanseringsartikeln i Allt om Whisky säger det som du behöver veta: https://www.alltomwhisky.se/2017/11/apothic-inferno-vin-pa-whiskyfat/
51-55"
 
Toppen