Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Glass.

LarsW

Medlem
Ibland är enkelt så gott.
Kan också vara stunden som bidrar.
När man står på Trollhättan station kl 9 på morgonen o väntar på tåget hem efter ha jobbat natt med en 88a i näven... lycka!
Vilken är er favorit glass?

20180731_091333.jpg
 

Trydebull

Medlem
Vilken är er favorit glass?
Jag är verkligen ingen glass-människa men jag kan absolut känna igen det där att ibland är någonting ganska enkelt ändå så dj-kla rätt.

I kategorin "glass-på-pinne-från-Pressbyråfrysen-som-innehåller-åtta-gånger-fler-ingredienser-och-E-substanser-än-den-hade-gjort-om-du-gjort-den-själv" tror jag också att 88an ligger bra till. Överst är Tiptop!
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
En klassisk glassbåt, helst från Sia, eller en GB Sandwich är aldrig fel. Det viktiga är att låta glassen värmas upp så mycket att den precis är i gränsen mellan fast och början till rinnig.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jag gillar Ben & Jerrys eller en Sorbet. Ofta blir det Sia med hallon eller citron.

Bästa glassen i Stockholm tycker jag finns i Vaxholm, strax därefter är det delad plats mellan glasskiosken i Ålsten kontra den på fjällgatan.

Och på Pinne blir det oftast Magnum mint eller Double Chocolate eller White Chcolate Rasparry.
 
Toppen