Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Grüner Veltliner på glas i Stockholm

Erik G

Medlem
Hej!
Jag söker efter vinbarer/restauranger i Stockholm som har Grüner Veltliner på glas? Helst från Österrike. Tacksam för svar!
 

fxr

Medlem
Hej,
Jag söker efter restauranger/barer i stockholm som är hipster fria, jag dricker gärna ekologiskt/natur så länge jag vet att det inte finns någon baktanke bakom! Dvs allt som inte baseras på vetenskap/fakta går bort, jag vill inte dricka hallonsaft. :).
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Folii i Stockholm har jag hört mycket om, annars kan du nog leta lite på star wine list efter specifika viner om du vet vad du vill prova, alternativt bara skriva vinbarer där för att få fler träffar.
 
Trådskapare
E

Erik G

Medlem
Hej!
Poussard: Dessvärre har inte så många vinbarer något större utbud av Grüner vetliner, det är därför jag ställer frågan. Men om du har tips om någon med ett större utbud får du gärna skriva det!

Tomas: Tack, har sökt igenom starwinelist också utan att få något större napp. Mycket på flaska, samt enskilda på glas. De som finns på Follii har vi provat oss igenom. Har också provat oss igenom det lilla grünerutbudet på Bar Central, Moldau, Vina, Tyge & Sessil och Grus grus.
 
Last edited:

gece

Man vänjer sig.
Hej,
Jag söker efter restauranger/barer i stockholm som är hipster fria, jag dricker gärna ekologiskt/natur så länge jag vet att det inte finns någon baktanke bakom! Dvs allt som inte baseras på vetenskap/fakta går bort, jag vill inte dricka hallonsaft. :).
Har du några bra exempel på "vetenskaps- och faktabaserade vinbarer" i andra delar av landet? Känner liksom inte att det är något som brukar användas i marknadsföringen ;)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
  • Like
Reactions: fxr

Poussard

Medlem
Hej!
Poussard: Dessvärre har inte så många vinbarer något större utbud av Grüner vetliner, det är därför jag ställer frågan. Men om du har tips om någon med ett större utbud får du gärna skriva det! [...] De som finns på Follii har vi provat oss igenom. Har också provat oss igenom det lilla grünerutbudet på Bar Central, Moldau, Vina, Tyge & Sessil och Grus grus.

Menade inte att jag känner till nån med stort utbud, menade mest att varje vinbar värd namnet borde ha en österrikisk GV på glas. Dock verkar du ju redan ha provat igenom de flesta. Du kan ju kolla in Gaston kanske.
 

jrick

Medlem
Hej!
Jag söker efter vinbarer/restauranger i Stockholm som har Grüner Veltliner på glas? Helst från Österrike. Tacksam för svar!
Har du kollat 19 Glas i Gamla Stan? Där kan du få alla deras viner på glas, även om priset blir långt ifrån lika förmånligt som flaskpriset, vilket så klart är förståeligt.
 

fxr

Medlem
Har du några bra exempel på "vetenskaps- och faktabaserade vinbarer" i andra delar av landet? Känner liksom inte att det är något som brukar användas i marknadsföringen ;)

;)
Missförstå mig rätt här, jag är inte alltid "seriös" här.

Men för att försöka hålla mig lite till ämnet så tycker jag det är trevligt med tillverkare som bifogar diverse "datablad" över sina viner, processen osv. Mycket trevligt tycker jag.
 
Last edited:

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Den helt makalöst bra vietnamesiska restaurangen Eatnam på Odengatan 85 har en EKO GV på glas. Passar alldeles förträffligt till min favorit nr 6. Risnudlar med krispigt rostad fläsksida :p
 

LarsW

Medlem
Den helt makalöst bra vietnamesiska restaurangen Eatnam på Odengatan 85 har en EKO GV på glas. Passar alldeles förträffligt till min favorit nr 6. Risnudlar med krispigt rostad fläsksida :p
Tack för tipset! Perfa när jag är i Stockholm över dagen.
Generöst med krispigt fläsk. Goda nudlar. Fräscha grönsaker. Trevlig GV!:)
20181122_123510.jpg
 
Toppen