Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Guy Michel Millésime Brut 1982 & 2002

Elvis

Medlem
Har tagit en titt på de betyg jag satt på CT i år på de 79 champagner jag provat. Jag använder hela skalan:
100 p: 1 vin
96 p: 1 vin
95 p: 5 viner
94 p: 3 viner
93 p: 5 viner
92 p: 6 viner
91 p: 9 viner
90 p: 17 viner
89 p: 10 viner
88 p: 3 viner
87 p: 10 viner
osv

Vilket vin som fick 100 poäng? Krug 1988 på magnum.
 

JonasBo

Medlem
Nu är jag ju ingen munskänk utan en helt vanlig dödlig men jag dricker ändå en hel del champagne och har även druckit några flaskor av Guy Michel 2002.
Det är enligt mig en habil 2002:a som står sig bra för sitt pris och jag hade nog gett den 90 poäng på någon sorts parkerskala.
Det är dock ett vin väldigt långt ifrån 94-95p på min skala.
Jag vet inte hur mycket munskänkarna väger in priset i sina bedömningar och om det spelar in att det är en relativt billig 2002:a men oavsett prisvärdhetspoäng så kan den aldrig hamna på 94-95p i min bok.

Jag gillade vinet men trillade knappast baklänges och tycker det finns mycket annat i samma prisklass som är lika bra. Trevligt att dricka men inget jag kommer köpa på mig till källaren.

Hade jag tyckt att vinet var i paritet med 94p hade jag köpt hela lagret.

Jag har köpt och provat. Köpte ett gäng för jag tyckte att det var ett facilt pris.
Trillade inte heller av stolen men sjysst bubbel med smak av mogna äpplen och liten hint av grapefrukt.
Rätt lång smak men bubblorna försvann rätt snabbt.
 
Toppen