Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ha flaskorna hela vägen bak i skåp?

Jonas Sand

Medlem
Hej.
Jag är trött och det är kanske därför jag inte riktigt vet om min fråga är en issue eller inte.

Jag har ett vInlagringsskåp där den bakre, släta, ytan är den nedkylda ytan som sen skall sprida kylan i skåpet. Trähyllorna har distanser till denna yta för cirkulation (?).

Gör det något om flaskorna ligger an mot ytan? Champagneflaskorna är så jäkla omständiga att stapla men de ligger bättre om man lägger botten mot den bakre ytan.
 

Pontus

Medlem
Hej.
Jag är trött och det är kanske därför jag inte riktigt vet om min fråga är en issue eller inte.

Jag har ett vInlagringsskåp där den bakre, släta, ytan är den nedkylda ytan som sen skall sprida kylan i skåpet. Trähyllorna har distanser till denna yta för cirkulation (?).

Gör det något om flaskorna ligger an mot ytan? Champagneflaskorna är så jäkla omständiga att stapla men de ligger bättre om man lägger botten mot den bakre ytan.
Eventuell kondens rinner ju där, så det tycker jag du ska undvika.
 
V

Vincent H

Eventuell kondens rinner ju där, så det tycker jag du ska undvika.
Jag gjorde det först från början i mitt skåp också, upptäckte att vissa flaskor var bokstavligt talat blöta. Så undvik att ha flaskor mot väggen då dessa blir våta och sedan droppar i skåpet. Har numera ingenting emot väggen! @Jonas Sand
 

sunqan

Vinös
och om du ska lägga flaskor längst ner och det inte finns någon "hylla" där, se till att hitta på nåt som lyfter upp flaskorna så vatten kan rinna fritt under :) Jag har "ströläkt" i 3mm rostfritt stål, och "bärläkt" i form av u-profiler i samma.
 
Toppen