Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hälsning från Karibien...

Lambo

Medlem
Har precis druckit en Cuba Libre, rökt en underbar Carlos Torano Signature cigarr och tittat på solnedgången. Cuba Libre och Carlos Torano är en fantastik kompination kan jag lova. Skumpafronten är dock dyster, är nu 14 dagar sen jag sippade på ett glas. Tur att dom kör galet bra Mojitos här.
Skumpa är annars svindyrt, butikspriset på Dompa ligger på mellan 1500-2000 kr beroende på vilken ö du e på.

Befinner mig just nu på Los Roques, ett paradis bestående av 45 korallöar. Även kallat Karbiens Maldiverna. En okänd pärla med kritvita stränder och turkost vatten. Har flygit runt och besökt flera av Karibiens alla öar nu och Los Roques slår allt. Finns bara en liten stad på huvudön och alla vägarna i den byn är av sand, fantastiskt!

Imorgon överger jag Karibien och flyger in i Venezuela för att ta mig fram till världens högsta vattenfall Angels Fall samt söka efter jätte anakondor i Llanos.

Ska bli spännande!
 

Keen

slan
SV: Hälsning från Karibien...

Lambo skrev:
Har precis druckit en Cuba Libre, rökt en underbar Carlos Torano Signature cigarr och tittat på solnedgången. Cuba Libre och Carlos Torano är en fantastik kompination kan jag lova. Skumpafronten är dock dyster, är nu 14 dagar sen jag sippade på ett glas. Tur att dom kör galet bra Mojitos här.
Skumpa är annars svindyrt, butikspriset på Dompa ligger på mellan 1500-2000 kr beroende på vilken ö du e på.

Befinner mig just nu på Los Roques, ett paradis bestående av 45 korallöar. Även kallat Karbiens Maldiverna. En okänd pärla med kritvita stränder och turkost vatten. Har flygit runt och besökt flera av Karibiens alla öar nu och Los Roques slår allt. Finns bara en liten stad på huvudön och alla vägarna i den byn är av sand, fantastiskt!

Imorgon överger jag Karibien och flyger in i Venezuela för att ta mig fram till världens högsta vattenfall Angels Fall samt söka efter jätte anakondor i Llanos.

Ska bli spännande!


Om det blir så att anakondorna hittar dig, får jag din vinsamling då? ;D


Men seriöst. Svin!
 

CH

Medlem
SV: Hälsning från Karibien...

Kul att du gillade Carlos Torano tillsammans med Cuba Libre. Funkar utmärkt tillsammans.
Förövigt så håller jag med övriga, Svin!
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Hälsning från Karibien...

Lambo skrev:
Tur att dom kör galet bra Mojitos här.

Får mig osökt att tänka på min semester i Spanien för två år sedan. Vi sitter på en uteservering och jag ber servitrisen om en Mojito.
Jag kan ingen spanska men vet att det uttalas mer "ch" än "j".
Ja, ni fattar...
Servitrisen ser ut som en fågelholk och vägrar förstå vad jag menar. Jag upprepar ordet "Mojito" ungefär fem gånger med lite olika uttal; Moshito, mochito, mojito, moschhhito och så vidare. Servitrisen tittar på mig som om jag vore heeeeelt dum i huvet.
Till slut tar jag upp drinklistan som ligger på bordet, slår upp rätt sida och pekar på drinken i listan. Hon läser vad jag pekar på, tittar på mig och utbrister; -"Aha? uno Mo - harkelljud som innan en spottloska - ito!!??
 

SUPRA

Bäst
SV: Hälsning från Karibien...

Keen skrev:
Om det blir så att anakondorna hittar dig, får jag din vinsamling då? ;D

Jag kan ta Laggon...

Svin!

PS Googlade lite på bilder om Anacondor. Det här var en av de trevligare bilderna jag hittade.

Anaconda(SqueezingACaymen).jpg


Vet inte riktigt vem man ska vara rädd för här?

anaconda-big.jpg
 
Toppen