Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hannover, vart ska jag gå?

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Jag kommer vara i Hannover under två vändor inom snar framtid. Jag kan nada om staden så jag vänder mig till Sveriges största vinforum, vart ska jag gå (och varför)?
 
Trådskapare
thunberg

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Kom igen nu Finewinesmedlemmar. Jag är fullständigt medveten om att Hannover inte är den vanligaste staden att resa till men hoppas ändock på att någon har ett tips eller två.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Har ingen aning men kolla Michelinguiden.

Är du ingen stjärnjägare så kolla in Bib:en. Där är även priset viktat och de jag varit på är generellt sett väldigt bra. Oftast är de också mer familjära en stjärnrestaurangerna. På en resa i Mosel slog Bib:en Heims den *** Gästehaus Erfort!
 
Trådskapare
thunberg

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Tack för tipsen. Jag var min första vända i förra veckan. Hittade några intressanta ställen för inköp av vin. Det första var Jacques’ Wein-Depot med den mycket trevlige Gert von Selle bakom disken. Kanske inte ett ställe för viner av högsta kvalité men en hel del spännande enklare viner. Det andra var Weinladen där det blandades hej vilt av både BiB och småskaligt. Då jag redan fått min leverans från elceller24 så kunde jag inte köpa med mig mer men har bokat upp ett gäng flaskor redan.

En vinbar som höll bra klass var Gegenuber där man kunde välja fritt 3 glas (10 cl) med tilltugg för 14 euro. Även om deras engelska var minst sagt knackig så gick det att få reda på en hel del. En restaurang som kunde mat bättre än vin var Pier 51. Maten var lysande men kunskapen kring vin var inte 100%. Går dock gärna dit igen fast då väljer jag själv vinet.

Jag kommer åka ner till Hannover igen om två veckor, får se vad jag hittar för spännande då.
 
Toppen