Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Har ett 1 kg innanlår - vad ska jag laga?

Elvis

Medlem
Min mor köpte en del kött av någon dörrförsäljare häromveckan trots att hon egentligen inte tycker särskilt mycket om kött. Det var visst svensk, KRAV-märkt och vad det nu var. Nåväl, ett paket med 1 kg innanlår hamnade därför i min kyl men vad ska jag laga? Tips uppskattas! (Jag har ett vanligt kök och en Weber gasgrill utomhus.)

IMG_4377.JPG
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Självklart skall du göra Kebab enligt denna tråden:
Så jäkla god Kebab att jag nästan ville gråta
Rimma köttet över natten men saltproportionen a la rutiga kokboken, rulla köttet i kryddmixen och stek av i pannan, hiva in i ugnen på typ 100 grader i ett par timmar sedan gör du allt annat enligt tidigare kebabtråd med den hädiska röda såsen och annat gott.
Köttet kan med fördel vara klart en god stund före du ska käka så det får stå och vila, sedan skivar du upp det "kebab stylee" och häller över vätskan från tillagning och värmer på lite i ugnen före servering om det behövs. -Eller bränner av i långpanna på grillen, stekpannan eller som jag gjorde på Muurikan.
-Du kommer vara så lycklig efteråt :)
 
Toppen