Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Het baksida på Climadiff vinlagringsskåp

G

GästJohan

Hej finewines!
Kände precis på baksidan av mitt vinlagringsskåp och den är så varm att det blir jobbigt att hålla kvar handen. Är detta normalt eller håller skåpet på att ge sig? Jag ska dessutom åka bort och fick lite brandångest.

Mvh,
Johan
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hej finewines!
Kände precis på baksidan av mitt vinlagringsskåp och den är så varm att det blir jobbigt att hålla kvar handen. Är detta normalt eller håller skåpet på att ge sig? Jag ska dessutom åka bort och fick lite brandångest.

Mvh,
Johan
Det blir ganska rejält varmt bakom mina Climadiff också, likaså mina vanliga kylar i köket. Ingen fara skulle jag tro, men svårt att veta utan att känsla för om det är ”brandriskvarmt”.
 
Jag har min Climadiff ca 10cm från bakväggen (vilket rekommenderas i manualen) och hos mig är det inte särskilt varmt där bakom.
Samma här, kände efter nyss och hade inte känslan av att det var alltför varmt bakom min climadiff.

Däremot hade jag ett måndagsexemplar där kompressorn la av efter två år, företaget Vinkylen jag köpte av var mycket vänliga och hjälpsamma och fixade dit en mycket bra tekniker som bytte kretskort och sedan dess har kylen funkat problemfritt. Det enda som var bökigt var att de ville ha serienumret på kylen, vilket vare sig jag eller teknikern efter mycket om och men kunde hitta, verkar som om det satt på emballaget men inte på själva kylen (om det inte är under...) vilket var märkligt i sig.

Hur som, inte överdrivet varmt. Prova att flytta ut så att du har luft på alla fyra sidor (minst tio cm på tre sidor).
 
Trådskapare
G

GästJohan

Tack för alla svar! Tror min climadiff är lite risig, men det hjälpte säkert heller inte att den stod på maxkylning i sommarvärmen då jag missförstått inställningarna. :oops: Nu får den stackars kompressorn jobba lite lugnare och tempen är mer ok.
 
Toppen