Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hjälp Ang mousserande kork

nicke_pil

Medlem
Korka upp en Louis bouillot vrrmant de bourbon perle d'Or 2008 hade en en bismak och korken går att sätta tilbax även så är korken fuktig. Känns som den e defekt. Men jag är för novis för veta hoppas på hjälp.
 

Attachments

  • 15116390745421391770379.jpg
    15116390745421391770379.jpg
    36,8 KB · Visningar: 323
  • 15116390958901170069825.jpg
    15116390958901170069825.jpg
    35,3 KB · Visningar: 330

Wintermute

Medlem
Om jag förstått saken rätt är det ungefär fem år från skörd till degorgering på den här. Då är korken 4 år nu. Lite rak kan den vara, men inte så att det skall vara ett problem... Lämna tillbaks, är mitt förslag!
 

chambertin

Medlem
Korka upp en Louis bouillot vrrmant de bourbon perle d'Or 2008 hade en en bismak och korken går att sätta tilbax även så är korken fuktig. Känns som den e defekt. Men jag är för novis för veta hoppas på hjälp.
Absolut inget ovanligt med skumpakorkar 2-3-4 år efter degorgering.
Har du tryck på moussen och vinet är ok (förutsatt att du gillar vad du har i glaset) så skulle jag snarare snabba mig tillbaka till samma SB och köpa dom flaskor som finns kvar med samma deg-datum.
 

Poussard

Medlem
Smakar/doftar vinet defekt eller inte? Jag har druckit massvis med viner där korken gått av och jag har varit tvungen att trycka ned den i flaskan, korken har varit blöt nästan hela vägen upp, eller andra oegentligheter, men det handlar ju enbart om hur vinet smakar i slutändan.
 
Trådskapare
N

nicke_pil

Medlem
Smakar/doftar vinet defekt eller inte? Jag har druckit massvis med viner där korken gått av och jag har varit tvungen att trycka ned den i flaskan, korken har varit blöt nästan hela vägen upp, eller andra oegentligheter, men det handlar ju enbart om hur vinet smakar i slutändan.
Vinet hade en bismak som i te hörde hemma i vinet så. Vinet kändes defekt tyvärr.
 
Toppen