TraminerGewurz
Medlem
Kanske minst en vecka för sent, men det kanske är någon som kan få lite användning av det ändå. Och om någon annan tycker att det verkar som en bra idé, så kan jag antagligen(i mån av tid) slänga ihop något för framtida släpp också.
Jag kodade ihop en enkel version dagen innan släppet för att snabbare kunna jämföra priser på wine-searcher och även kunna kolla lite betyg och smaknötter. Det blev ytterligare lite finputsning idag och jag har lagt upp en första version på Dropbox(tills jag kanske ordnar ordnar ordentlig hosting):
Sökhjälp Systembolagets augustisläpp v0.1 Beta
Lite kort vad programmet jag har kodat ihop gör:
Jag kodade ihop en enkel version dagen innan släppet för att snabbare kunna jämföra priser på wine-searcher och även kunna kolla lite betyg och smaknötter. Det blev ytterligare lite finputsning idag och jag har lagt upp en första version på Dropbox(tills jag kanske ordnar ordnar ordentlig hosting):
Sökhjälp Systembolagets augustisläpp v0.1 Beta
Lite kort vad programmet jag har kodat ihop gör:
- Läst hela Systembolagets sortiment från deras XML-fil
- Hittar alla röda, vita och mousserande viner (inget alkoholfritt eller portvin m.m. just nu)
- Letar upp endast det som ingår i släppet 2014-08-01
- Skriver en statisk htmlsida med olika flikar per vintyp, stöd för sortering m.m.
- Länk till vinet på Systembolaget
- Länk till sökning på wine-searcher och cellartracker. Dock så får man inte alltid träff direkt då vinet ibland har ett lite annat namn(i vissa fall är Systembolagets namn antagligen fel eller missvisande) eller att just den årgången inte finns
- Sortera på alla kolumner i tabellerna