Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hur är samspelet med era butiker inom alkoholmonopolet?

Bastardo

Medlem
Och nu till frågan som mig veterligen har inte diskuterats så flitigt här på forumet:
Vad har ni för förhållande till era stambutiker inom Systembolaget och personalen där? Brukar ni småprata med expediter som ni känner och hejar ni alla anställda när ni träffar de i butiken etc?
Naturligtvis har det betydelse med hur stor affär det är frågan om. I de större butikerna kan man inte hälsa på varenda kotte som står på golvet. Jag ska flika in sen vid lämpligt tillfälle, eller kanske många vill inte ens delta i diskussionen, men jag vill alla fall undersöka den här aspekten också då jag anser att det är mycket viktigt i sammanhanget.
Ska kanske tilläggas att jag förstår att livsrytmen är helt annorlunda i storstäderna än på landsbygden och man har inte så mycket tid att småprata med kunderna, och naturligtvis gäller det samma för köparna också, så klart.
Så ordet är fritt, kom igen nu och ge era synpunkter. :)
 

MarkusJ

Medlem
Jag har fått en jättebra relation med tre kanonhärliga människor på mitt stammis-ställe. Utbudsmässigt är det kanske inte den roligaste butiken i stan (Sthlm), men den ligger bra till och nu skulle jag inte fundera på att byta så länge dessa tre i personalen är kvar där. Minst en av dom hänger runt här på forumet ibland :)
 

IsKr

Medlem
Har ingen vidare relation med nån av dom som jobbar på mitt ställe. En och annan som är mer eller mindre otrevlig och inte speciellt servicemedveten. Så tyvärr inget toppbetyg från mitt håll.
 
Trådskapare
Bastardo

Bastardo

Medlem
Jag har fått en jättebra relation med tre kanonhärliga människor på mitt stammis-ställe. Utbudsmässigt är det kanske inte den roligaste butiken i stan (Sthlm), men den ligger bra till och nu skulle jag inte fundera på att byta så länge dessa tre i personalen är kvar där. Minst en av dom hänger runt här på forumet ibland :)

Så kul att höra, MarkusJ! Jag har också mycket bra relation med nästan alla som jobbar på mitt stamställe. Jag känner namnet på de flesta av personalen och det känns nästan att jag får VIP-behandlng när jag är där.
Det har skett minst två gånger att en av expediterna går in på varulagret och hämtar min beställning utan att jag behöver ens fråga om saken när jag kommer dit. Sen hejar de på mig när jag stiger in, oavsett vad de håller på att göra just då.
Så klart inte om man har kunder vid kassan, då nickar de oftast bara med huvudet, beroende lite på vem det är.
Affären är ganska liten och de har inte så bred sortiment, men de har oerhört bra service. Det finns annat positivt att säga, men jag ska spara mina ord för att inte vara långrandig … ;)
 
Toppen