Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hur bra är Svensk äppelsprit?

Håkan

Medlem
Behöver en ny flaska äppelsprit. Den skall mestadels vara till för matlagning men det vore trevligt om den går att dricka också. Har hittills kört med Roger Groults instegsvariant som har en snygg äpplighet. Någon som har koll på de Svenska som finns?
 
Behöver en ny flaska äppelsprit. Den skall mestadels vara till för matlagning men det vore trevligt om den går att dricka också. Har hittills kört med Roger Groults instegsvariant som har en snygg äpplighet. Någon som har koll på de Svenska som finns?
ingen aning - tror aldrig att jag provat! vad finns det för spännande grejer där ute?
 
Trådskapare
H

Håkan

Medlem
ingen aning - tror aldrig att jag provat! vad finns det för spännande grejer där ute?
Jag försökte leta lite och hittade en del, det verkar som om de fastnat i ekfällan, och att de har lite kvar att jobba med. Beställde en flaska Skånska Spritfabriken, förhoppningsvis funkar den i annat än i äppelkakan, annars får det bli mycket äppenkaka, men med ca ett halvt ton äpplen från trädgården så har jag ju lite grundmaterial till äppelkaka iallafall.
 
Toppen