Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hur gammal är du?

Hur gammal är du?

  • Under 20

    Votes: 0 0,0%
  • 20-25

    Votes: 6 9,8%
  • 26-30

    Votes: 7 11,5%
  • 31-35

    Votes: 12 19,7%
  • 36-40

    Votes: 11 18,0%
  • 41-45

    Votes: 11 18,0%
  • 46-50

    Votes: 7 11,5%
  • 51-55

    Votes: 5 8,2%
  • 56-60

    Votes: 1 1,6%
  • 61-65

    Votes: 0 0,0%
  • 65+

    Votes: 1 1,6%
  • Jag vill bara se resultatet

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    61

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jag tycker att det vore kul att få en uppfattning om hur gamla alla på forumet är. Jag kan börja, jag är 25.

PS. Jag vet att man kan kolla åldern på medlemmar som har skrivit ut det öppet, men jag tror att man kan få flera som väljer att svara när det kan ske anonymt!
 

ChristianB

DipWSET
Jag tillhör det fantastiska årtalet 87; helt omöjligt att hitta något roligt vin från mitt eget födelseår. Cali-cab ska vara rätt bra, enligt Decanter, men hur jag ska hitta exemplar från 87 har jag inte kommit på än. :p
 

gece

Man vänjer sig.
Jag tillhör det fantastiska årtalet 87; helt omöjligt att hitta något roligt vin från mitt eget födelseår. Cali-cab ska vara rätt bra, enligt Decanter, men hur jag ska hitta exemplar från 87 har jag inte kommit på än. :p
Känner igen det där, 1980 tycks ha varit ett universellt dassigt år. Med vissa undantag förstås :rolleyes:
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Föga förvånande är det vinintresserade mellan 25-45 som använder internet. Stämmer ju inte helt med åldersfördelning på vintresserade i allmänhet :)
 

sunqan

Vinös
Själv är jag född det missförstådda året 1957 (vad jag förstått är vinerna från bdx tydligen bättre än vad alla tyckte på 60-talet)
 

Michael_M

Medlem
Även jag kommer från en tveksam vintage, 1977.
Jo Vintage Port 1977 ska vara en hyfsad årgång. Alla producenter förutom ett fåtal deklarerade Vintage.
Mitt år 1978, är däremot är ingen Vintage Port årgång. Det hela vägs väl upp utav att sonen är född 2011, ett riktigt bra år
 

Gurto

Medlem
Jo Vintage Port 1977 ska vara en hyfsad årgång. Alla producenter förutom ett fåtal deklarerade Vintage.
Mitt år 1978, är däremot är ingen Vintage Port årgång. Det hela vägs väl upp utav att sonen är född 2011, ett riktigt bra år

Å andra sidan är 1978 ett superår i Barolo. In och fynda på barolobrunello.de nu ;)
 

Gurto

Medlem
Jag lider, som många andra verkar det som, också av att vara född en dålig vintage: 1984. Inte mycket bra vin som gjordes då :(
 
Toppen