Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Hur gammal är du?

Hur gammal är du?

  • Under 20

    Votes: 0 0,0%
  • 20-25

    Votes: 6 9,8%
  • 26-30

    Votes: 7 11,5%
  • 31-35

    Votes: 12 19,7%
  • 36-40

    Votes: 11 18,0%
  • 41-45

    Votes: 11 18,0%
  • 46-50

    Votes: 7 11,5%
  • 51-55

    Votes: 5 8,2%
  • 56-60

    Votes: 1 1,6%
  • 61-65

    Votes: 0 0,0%
  • 65+

    Votes: 1 1,6%
  • Jag vill bara se resultatet

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    61

Vino fino

Medlem
Petrus 73 är bra!:D
Jag har ju förstås ingen egentlig aning eftersom jag inte provat det, men jag undrar hur bra Petrus '73 egentligen är. Skulle vara intressant att se lite äkta blindprovningsresultat. Har en känsla av att det är många som sätter poäng av vördnad. Har provat annan högrabanks-Bdx från '73 och de har varit väldigt klena, typiskt kall och regnig årgång. Horribel valuta för pengarna.

Men visst, jag kanske bara är en gnällig dinosaur. Surt sa räven (han som inte hade råd med Petrus)....
 

Håkan

Medlem
Jag har ju förstås ingen egentlig aning eftersom jag inte provat det, men jag undrar hur bra Petrus '73 egentligen är. Skulle vara intressant att se lite äkta blindprovningsresultat. Har en känsla av att det är många som sätter poäng av vördnad. Har provat annan högrabanks-Bdx från '73 och de har varit väldigt klena, typiskt kall och regnig årgång. Horribel valuta för pengarna.

Men visst, jag kanske bara är en gnällig dinosaur. Surt sa räven (han som inte hade råd med Petrus)....
Du skall inte jämföra med Petrus 90, den andra av de tre årgångar jag druckit (även 86 druckit). Jag fick gå bak rätt många böcker för att hitta anteckningarna, provat 1999 och jag gav den blint 92 p, med hög charmfaktor. Men prisvärdhet, nja. Mest som ett skämt att det finns något bra från 73.
 

sunqan

Vinös
Är det verkligen bara Per som är torr bakom öronen och jag som åtminstone närmar mig? Eller är det bara vi som vågat outa oss?
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Är det verkligen bara Per som är torr bakom öronen och jag som åtminstone närmar mig? Eller är det bara vi som vågat outa oss?
Bara ni som vågar komma ut ur garderoben skulle jag tippa. Pers mentala ålder är ju liknande min runt 18-19 ;-)
 
Toppen