Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

I år reser vi till Champagne igen! - reseberättelser, tips och frågor

Trådskapare
Crist(al)ian 77

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Visa bifogad bild 37312Blev ju ett stopp på Ruinart (igen, för din del) också, med en liten ”provning” i baren efter rundvandring i deras trädgård.
Ja den ihopsnickrade lunchprovnimgen glömde jag bort! Bra ställe att droppa in på om man får en lucka eftersom baren inte går att boka. Viil man ha besök med lunch bör man boka långt i förväg.

Jag provade därmed totalt 7 viner av Ruinart. Roligast av de enklare är R som är i typisk krutrostad stil som jag förknippar Dom Ruinart med. Kan dock bli för mycket i ung ålder

Rosén var välgjord, fruktig,korrekt och lättdrucken. Årgångsvinet var rätt knutet men troligtvis mest potential.

Last edited:
Hej! Jag leker med tanken att bila ner till Champagne nästa sommar med min fru och vår bebis som då kommer vara 1 år och 3-4 månader (kanske givet att det inte blir extremvärme). Är det någon som har gjort en sådan resa och möjligtvis har tips på producenter som även tar emot väldigt små besökare?

Hej! Jag leker med tanken att bila ner till Champagne nästa sommar med min fru och vår bebis som då kommer vara 1 år och 3-4 månader (kanske givet att det inte blir extremvärme). Är det någon som har gjort en sådan resa och möjligtvis har tips på producenter som även tar emot väldigt små besökare?
Jag tror inte det är några större problem att ha med en liten mini-knatte på besöken, särskilt inte på det lite mindre ställena där det inte är större grupper som betalar för sig. Men som alltid, hör av dig till de specifika producenter du vill besöka. :)

Toppen