Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

I spy with my little eye...

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
idag såg jag en välfriserad man med en urdrucken flaska da Capo på Fridhemsplans tunnelbanestation.

Månne någon härifrån?

EDIT: Några kosmetiska och prosaistiska förändringar för att förbättra läsglädjen.
 

Pomerol

Medlem
SV: I spy withy my little eye...

Krug skrev:
idag såg jag en vålfriserad man med en urdrucken flaska da Capo oå Fridhemsplans tunnelbanestation.

Månne någon härifrån?

Översättning:

Jag spionerar med mitt lilla öga

Idag såg jag en välkammad man med en tomflaska bra Châteauneuf-du-Pape på Fridhemsplans tunnelbanestation.

Var det någon som brukar skriva på det här forumet?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: I spy withy my little eye...

Min telefon har så små knappar, man måste koncentrera ned det man vill säga.

Jag tänkte inte på att det kanske blir för komplicerat för den gemene alkisen att tolka mina tirader. ;D
 

Keen

slan
SV: I spy with my little eye...

anders skrev:
Har du tullat på lagret av överblivet vin från Georgien nu igen...?


Jag tror snarare att ölabstinensen börjar tära på stackars Krugs redan sköra psyke... :-\
 

anders

Medlem
SV: I spy with my little eye...

Keen skrev:
Jag tror snarare att ölabstinensen börjar tära på stackars Krugs redan sköra psyke... :-\

Om bantning får folk att kolla in de här sydafrikanerna och liknande ämnar jag inte avsiktligt förlora ett enda av mina kilon.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: I spy with my little eye...

anders skrev:
Om bantning får folk att kolla in de här sydafrikanerna och liknande ämnar jag inte avsiktligt förlora ett enda av mina kilon.

Det där är riktigt stor humor faktiskt. De driver med den sterotypa bilden av WT Afrikaaaner och producerar kompetent, och rolig, musik samtidigt.

Den låt som spelas när man går in på sidan: "Jou ma se Poes in 'n fishpaste jar" betyder, grovt översatt till engelska (den första biten alltså) "your mothers smelly cunt in 'n fishpaste jar"

Mycket kompetent och mycket kul. Ryktena går att de kommer till Sverige i april!
 

Keen

slan
SV: I spy with my little eye...

Krug skrev:
Det där är riktigt stor humor faktiskt. De driver med den sterotypa bilden av WT Afrikaaaner och producerar kompetent, och rolig, musik samtidigt.

Den låt som spelas när man går in på sidan: "Jou ma se Poes in 'n fishpaste jar" betyder, grovt översatt till engelska (den första biten alltså) "your mothers smelly cunt in 'n fishpaste jar"

Mycket kompetent och mycket kul. Ryktena går att de kommer till Sverige i april!

Ska du stå framför scen och dricka Spritzers då? ;D Risken är stor att du inte kommer levande därifrån då! :p
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: I spy with my little eye...

Keen skrev:
Ska du stå framför scen och dricka Spritzers då? ;D Risken är stor att du inte kommer levande därifrån då! :p

Jag kommer levande från vartenda, jäkla ställe man slänger in mig i och jag kommer antagligen ut med ett par polare. Det är en talang. ;D

Kan man stå på Anchor och dricka spritzers så klarar man av småkreddiga musiknördar, dessutom kan man dricka dem ur tumblers.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: I spy with my little eye...

anders skrev:
Det är ju tur att du har (betydligt) högre krav på vinerna du dricker...

Måste vara tråkigt att leva i en inskränkt liten värd där allt definieras kring Judas Priest... Men å andra sidan så spenderar du ju mesta din tid i Tyskland, så jag antar att det är den musik du utsätts för dagligen.
 

Keen

slan
SV: I spy with my little eye...

Krug skrev:
Jag kommer levande från vartenda, jäkla ställe man slänger in mig i och jag kommer antagligen ut med ett par polare. Det är en talang. ;D

Kan man stå på Anchor och dricka spritzers så klarar man av småkreddiga musiknördar, dessutom kan man dricka dem ur tumblers.


Jag ger mig och bugar inför dina färdigheter att dölja din kvinnlighet! ;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: I spy with my little eye...

Ja... Det är möjligt att det är så. Men det fungerar ju i alla fall.
 

Jos

Medlem
SV: I spy with my little eye...

Krug skrev:
Det där är riktigt stor humor faktiskt. De driver med den sterotypa bilden av WT Afrikaaaner och producerar kompetent, och rolig, musik samtidigt.

Den låt som spelas när man går in på sidan: "Jou ma se Poes in 'n fishpaste jar" betyder, grovt översatt till engelska (den första biten alltså) "your mothers smelly cunt in 'n fishpaste jar"

Mycket kompetent och mycket kul. Ryktena går att de kommer till Sverige i april!

Kompetent? Njaa... kanske... Rolig? Absolut! http://www.youtube.com/watch?v=wc3f4xU_ ... _embedded#

Kan det vara så att svärdkillen Keen länkade till förut fått ett gig?

Edit; Den är ju lite småskön faktiskt.. Synd att hon sjunger småfalskt på ett oskönt sätt.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: I spy with my little eye...

Jos skrev:
Kompetent? Njaa... kanske... Rolig? Absolut! http://www.youtube.com/watch?v=wc3f4xU_ ... _embedded#

Kan det vara så att svärdkillen Keen länkade till förut fått ett gig?

Edit; Den är ju lite småskön faktiskt.. Synd att hon sjunger småfalskt på ett oskönt sätt.

Den där är ju en spoof på Aquas Barbie Girl om man ser till introt och sättet hon sjunger. Ingenting spöar dock:
http://www.youtube.com/watch?v=Q77YBmtd2Rw

"he's got his own pc computer" och Pink Floyd kallingarna är lysande!
 

anders

Medlem
SV: I spy with my little eye...

Krug skrev:
Måste vara tråkigt att leva i en inskränkt liten värd där allt definieras kring Judas Priest...

Tja, de kan ju både spela och ta rena toner i sången och det tycker jag utgör grundbultarna när det kommer till musik.

Den så kallade musiken utvecklar sig precis som dansen. Förr i tiden tog man bruden i armarna och gosade lite trevligt. Detta kräver dock att man lär sig att verkligen dansa. I dag står alla och hoppar som pissnödiga fyraåringar (om de ens gör det) i ett vagt hopp om att få gosa med varandra.

Eller varför inte jämföra med just vinindustrin. "Alla" var så överens om att boxen var en fantastisk produkt när den kom. I dag ser vi hur bra den verkligen var.

Vad vi ser är resultatet av att allt ska vara billigt och snabbt ge resultat. Musik, dans, vinmakning, vad du vill, kräver träning och arbete för att man ska bli duktig. Då är det bättre att släppa album/viner av stolpskott med tvivelaktig talang av den enkla anledningen att de kommer inte att kräva betalt i någon större utsträckning eftersom det finns tusentals lika klenbegåvade individer som gärna tar deras platser.

Så i den lilla inskränkta värld jag bor kan musiker spela, sångare sjunga, vinmakare göra viner, kockar laga mat osv, Och jag konstaterar krasst att Die Antwoord inte är i närheten av att kvala in i det gänget.

Krug skrev:
Men å andra sidan så spenderar du ju mesta din tid i Tyskland, så jag antar att det är den musik du utsätts för dagligen.

Tyvärr, tyvärr, även Tyskland har i mångt och mycket anammat beskrivningen ovan så det innebär technodynga till förbannelse. Positivt är dock att boxarna inte har nått längre än till Puttgarten än så länge och att snabbmaten faktiskt är ganska hygglig (i Tyskland är en korv faktiskt en korv utan att behöva begära undantagsregler från EU).
 

pln

Medlem
SV: I spy with my little eye...

"Måste vara tråkigt att leva i en inskränkt liten värd där allt definieras kring Judas Priest..."

Judas är ju guld. Han och sebastian bach kan ju ha bäst pipor.
 
Toppen