Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi, provningsnoteringar och diskussioner

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Alla downhillviner till trota, finns bra saker att se fram mot.:

Fick mig ett rejält Knoll i afton!

6D93F72A-4F62-4BAF-A169-CCE209715E62.jpeg
W

Jag har genom åren haft ett svårt förhållande med denna vinmakare. Alla Smaragd han skickat i min riktning har inte landat väl. Förmodligen har jag varit mycket otursam. Men, med denna Kabinett har jag fasenimig dragit hem storvinsten. Trist bara att det var 10 flaskor kort om en låda…

En extremt tajt ljusgul Riealing med hint av diesel.
Intensiv, rik, ljuvlig, exceptionellt balanserad torr Riesling av absolut högsta kvalitet. Inte alls att Österrike öht ens kommer till tankarna i mina försök att beskriva detta magiska djur (bevis på min inre Ignoramus). Kan inte låta bli tänka på skogens konung i Miyasaki's Princess Mononoke, Forest Spirit, also called Shishigami (シシガミ, Dear God) and Night-Walker (デイダラボッチ, Deidarabotchi), is a supporting character in Princess Mononoke. It is known as a god of life and death. (Wikipedia)
DF5EA79A-412F-49E3-95C4-AAF725621A17.jpeg

Detta är djuriskt bra. Ungt, men med allt som behövs för en rik ålderdom. Spar flaska 2 så lämge jag bara kan. Letar (självklart) efter de ca 10 flaskor jag idag saknar av denna ambrosia. Sinnessjukt perfekt! 95p.

Vingubben

Medlem
0DED15F9-C167-44B3-88C5-CEC750331D31.jpeg

Produttori del Barbaresco 2016

På näsan tallbarr, kakao, körsbär och en lätt rökighet. Nyöppnad och sval direkt från källaren så är vinet väldigt tillgängligt men med luft och stigande temperatur ökar kärvheten ordentligt. Lång eftersmak med körsbärskärnor, apelsinskal, anis och earl grey. Återkommer om tre till fem år med nästa rapport. 92p med potential för några pinnar till.

The Wall

Medlem
Visa bifogad bild 26389

Produttori del Barbaresco 2016

På näsan tallbarr, kakao, körsbär och en lätt rökighet. Nyöppnad och sval direkt från källaren så är vinet väldigt tillgängligt men med luft och stigande temperatur ökar kärvheten ordentligt. Lång eftersmak med körsbärskärnor, apelsinskal, anis och earl grey. Återkommer om tre till fem år med nästa rapport. 92p med potential för några pinnar till.
LIte trångt glas för en nebbiolo? "funderarsmiley"

Toppen