Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag dricker vi

Krisman

Medlem
SV: Idag dricker vi

Provade Moutardiers range igår, där jag måste säga Carte d´or (85% Menuier, 15% Chard)
och Cuvée Pure Menuier (Brut Nature 100% Menuier) var riktigt trevliga.
Drack också en Val Joanis Vigne Du Chanoine Trouillet 2003 på kvällen. Fortfarande stram men bra frukt.
 

Jos

Medlem
SV: Idag dricker vi

2001 Riesling från Schloss Vollrads
Överlevererade men inget dundervin

Pure 06
Oj, vilket vin.. Det här är suveränt men fortfarande i sin linda.
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

Hade släkten på besök i Vinkällaren i fredags och bjöd på lite vin och mat.
En kväll som var väldigt trevlig tills Elvis och shorepower började med sin sms-terror.
Försökte bortse från deras helt sjuka afton och fokusera på det som vi skulle dricka istället.

Domaine de Malandes 2009
Legras & Haas bdb NV
Camille Savès Cuvée Prestige NV
Domaine de la Boutinière Chateauneuf du Pape 2007
Le Petit-Barbars Tradition 2008
Petit Barbars Selection 2008
Michele Reverdito Barbera d´Alba 2008
Casa di Terra Poggio Querciolo 2007

Sedan var Anne från Vinoblele i källaren så jag bjöd henne på en del av det vi hade och fick då prova lite av det som de hade korkat upp
Bl.a var det en väldigt trevlig bourgogne som jag inte noterade namnet på och MR de Compostella 2006 & 2007.
 

kayaker

Cyklist
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Tror det var den som bara heter chablis. Franskabolaget har den på sin kampanj denna månaden.
Hur var den då? Jag lär inte åka upp på Franskabolagets provningar i veckan...
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

Ganska smörig med en del mineraler och persika. Helt ok enligt min mening men sedan är jag aningen partisk också när det gäller Franskabolagets viner.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Ganska smörig med en del mineraler och persika. Helt ok enligt min mening men sedan är jag aningen partisk också när det gäller Franskabolagets viner.

På vilket vis är du partisk?

Ngn som skall på deras provning i Sthlm?
 

kayaker

Cyklist
SV: Idag dricker vi

Elvis skrev:
CH är mer än så - han är numera Franskabolagets västsvenska arm. Du får hänga med lite! ;)
Så kan man kanske se det, ja. Jag hoppas att det på sikt innebär att vi också kommer att erbjudas provningar i närområdet. :)
 

CH

Medlem
SV: Idag dricker vi

kayaker skrev:
Så kan man kanske se det, ja. Jag hoppas att det på sikt innebär att vi också kommer att erbjudas provningar i närområdet. :)

Det är tanken så fort vi löst ett utlämningställe i Göteborg.
 

kayaker

Cyklist
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Det är tanken så fort vi löst ett utlämningställe i Göteborg.
Vad är det för typ av utlämningsställe(n) som söks? Det framgår inte riktigt av listan över utlämningsställen i Stockholm.
 
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Det är tanken så fort vi löst ett utlämningställe i Göteborg.

Detta är något som jag verkligen ser framemot, att få möjlighet att i Gbg först prova vinerna och sedan kunna hämta ut dom i Gbg.
 

Krug88

Medlem
SV: Idag dricker vi

Elvis skrev:
CH är mer än så - han är numera Franskabolagets västsvenska arm. Du får hänga med lite! ;)
Åh fan, den var ny!

Så CH`s sätt att minska sitt geografiska handikapp är att bli anställd av Stockholmare?
Kul att höra, hoppas att det rullar på!
 

chambertin

Medlem
SV: Idag dricker vi

CH skrev:
Det är tanken så fort vi löst ett utlämningställe i Göteborg.
Stigs Center är ju populärt. :)

3439322051.jpg


Byter du dessutom ut Norrlands Guld mot Selosse så bryr sig ingen.
 
Toppen