Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Idag läser vi...

IMG_3068.JPG

Bokcirkeln ägnade kvällen åt Thomas Ligotti Songs of a Dead Dreamer och Grimscribe. Bra grejer.
Till detta åt och drack vi gott: franska bubblor, italienskt rödtjut, och amerikansk chard som ackompanjerade rökt hälleflundra, smörstekt pilgrimsmussla, lammlägg med potatispuré och diverse tillbehör. Samt några goda ostar.
 

Trydebull

Medlem
Visa bifogad bild 11790
Bokcirkeln ägnade kvällen åt Thomas Ligotti Songs of a Dead Dreamer och Grimscribe. Bra grejer.
Till detta åt och drack vi gott: franska bubblor, italienskt rödtjut, och amerikansk chard som ackompanjerade rökt hälleflundra, smörstekt pilgrimsmussla, lammlägg med potatispuré och diverse tillbehör. Samt några goda ostar.
Jaha, det där spöar ju de två bokcirklar som jag varit medlem i med hästlängder. Mina bokcirklar hinner inte ens ut ur spiltan... Jag skulle kunna tänka mig rubbet. Inkl boken.
 
Trådskapare
Omar Khayyam

Omar Khayyam

Medlem
Jaha, det där spöar ju de två bokcirklar som jag varit medlem i med hästlängder. Mina bokcirklar hinner inte ens ut ur spiltan... Jag skulle kunna tänka mig rubbet. Inkl boken.
Vi jobbar med tydliga incitamentsstrukturer: om du inte läser boken får du inte dricka Krug... ;) skämt åsido, brukar vara mer prosaiska viner (no pun intended) på dessa sammankomster. Litet julavslutning över det hela. Var dock riktigt gott. Fast alla tre vinerna slog basebollen långt utanför arenan: Montevetrano 2007 är i finfin form, och Ted Lemons the Tributary 2012 var helt sjukt bra. Världsklass faktiskt.
 

gece

Man vänjer sig.
Fantastik och finvin, förnämlig fusion!
Vi jobbar med tydliga incitamentsstrukturer: om du inte läser boken får du inte dricka Krug... ;) skämt åsido, brukar vara mer prosaiska viner (no pun intended) på dessa sammankomster. Litet julavslutning över det hela. Var dock riktigt gott. Fast alla tre vinerna slog basebollen långt utanför arenan: Montevetrano 2007 är i finfin form, och Ted Lemons the Tributary 2012 var helt sjukt bra. Världsklass faktiskt.
Vad tyckte ni om boken då :rolleyes:
 
Trådskapare
Omar Khayyam

Omar Khayyam

Medlem
Håller med, även om jag vill minnas att det kändes att Ligotti inte riktigt hittat formen i de första berättelserna så tar han igen det med besked en bit in :cool:
Intämmer, t ex The Frolic, första berättelsen i första boken, är ju riktigt läskig, men också kanske mer lik låt oss säga Stephen King eller Lovecraft, eller Borges the Gospel according to Mark, än flertalet av de andra senare berättelserna. Där, i de senare novellerna, är ansatsen mer en speglingslek med det perspektiv som är förövarens. I mer traditionell skräck hamnar vi ju som läsare snarare i en position som sammanfaller med offrets, genom den gradvisa (annalkande) rörelsen mot det hemska som vi är tvungna att fullfölja - ända till dess att vi höjer den proverbiala kudden mot ansiktet.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Toalettläsningen är för tillfället Bertrand Russels självbiografi, en fantastisk bok, jag rekommenderar den starkt.
På nattuksbordet ligger China Miévilles senaste: "The last days of new Paris", den bör läsas. Kort och surrealistisk.
På skrivbordet ligger Teratologiens aforismsamling "Apsefiston" som, trots att författaren fallit i kulturell onåd, är enastående. Där ligger också "Invisible Planets", en novellsamling med samtida kinesisk science fiction. Den ska plöjas i mellandagarna.

I glaset har det varit ont om vin å det senaste pga åt helvete för mycket jobb. Men något ska man nog lyckas få i sig under morgondagen.
 
Toppen