This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
5dl Vin Jaune i receptet. Blir en dyr rätt om man inte byter ut mot sherryTack för tips!!
Det här skall vi laga och såklart dricka vin Jaune till. Vet inte hur mycket murklorna bidrar med? Man kanske kan byta ut till typ Karl Johan om man fegar ur?
Visa bifogad bild 35603
En god vän sålde dialysapparater i sin ungdom. Han äter inte svamp.
Precis sådär sa min man också5dl Vin Jaune i receptet. Blir en dyr rätt om man inte byter ut mot sherry![]()
Nämen dedär blir jättebra tycker jag! dijonsenapen är det som kommer bära rätten.Tack för tips!!
Det här skall vi laga och såklart dricka vin Jaune till. Vet inte hur mycket murklorna bidrar med? Man kanske kan byta ut till typ Karl Johan om man fegar ur?
Visa bifogad bild 35603
typ samma mängd torr sherry som vin jaune i det fotade receptet?Jag har gjort denna rätt några gånger och har senaste åren använt torr sherry - nu senast en oloroso seco (!) i st f vin Jaune. Blir väldigt fint resultat. Murklorna köper jag på Supermercado i Stockholm och finns nog att hitta torkade online fr KPH skulle jag tro.
bra fråga - jag tog nog ner det till strax under hälften. Blev ändå oerhört potent sås, särskilt när jag använde denna torra Oloroso, senast nu i höstas: https://www.systembolaget.se/produkt/vin/cuco-823902/typ samma mängd torr sherry som vin jaune i det fotade receptet?
Hur blev det? Går det att köra kycklingdelar över en timme utan att det blir torrt?Tack för tips!!
Visa bifogad bild 35603
Det blev bra! Nej det kändes inte torrt tycker jag. Det är ju en väldigt rustik rätt, inget finlir direkt. Men smakerna blir väldigt godaHur blev det? Går det att köra kycklingdelar över en timme utan att det blir torrt?
Låter ju riktigt gott. Körde ni potatis eller annan kolhydrat till kycklingen?Det blev bra! Nej det kändes inte torrt tycker jag. Det är ju en väldigt rustik rätt, inget finlir direkt. Men smakerna blir väldigt goda. Skall testa med sherry nästa gång för att se om det blir annorlunda.
Godast är ändå hyvlad comté efteråt med brynt smör och valnötter. En himmelskt kombination med Vin Jaune
Visa bifogad bild 35741
Potatis!Låter ju riktigt gott. Körde ni potatis eller annan kolhydrat till kycklingen?