Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Inbjudan självkostnadsprov. Komplett 1998 Bordeaux 1855-Grand Cru Classe Horisontalen 19 november

Vinmannen

vinsamlare
Kära vinvänner.
Här kommer en förfrågan om intresse för en plats på en bordeaux horisontal med de 61 röda bordeauxer som klassificerades 1855. Från årgång 1998.
Alla utom 5 av de enklaste buteljerna är ex chateau. Provningen kommer att hållas på Elit grand hotell i Gävle. Ett underbart och sällsynt tillfälle att verkligen få en djup känsla för vad Medoc kan prestera och hur de enskilda slotten beter sig på sitt myndighetsår vid 18 års ålder .

Personal kommer att sköta disk och servering.
Fika och lunch samt 4 rätters middag kommer att ingå.

Maila till robert@aeterno.se för frågor

mvh/Robert
 

Attachments

  • 1998 Bordeaux horisontal 19 nov 2016.pdf
    106,9 KB · Visningar: 359

Mattias Schyberg

Administratör
Kära vinvänner.
Här kommer en förfrågan om intresse för en plats på en bordeaux horisontal med de 61 röda bordeauxer som klassificerades 1855. Från årgång 1998.
Alla utom 5 av de enklaste buteljerna är ex chateau. Provningen kommer att hållas på Elit grand hotell i Gävle. Ett underbart och sällsynt tillfälle att verkligen få en djup känsla för vad Medoc kan prestera och hur de enskilda slotten beter sig på sitt myndighetsår vid 18 års ålder .

Personal kommer att sköta disk och servering.
Fika och lunch samt 4 rätters middag kommer att ingå.

Maila till robert@aeterno.se för frågor

mvh/Robert
Vad blir priset för kalaset ur ett självkostnadspris?

(Jag förutsätter att provningen helt saknar ekonomiska intressen med tanke på att du inte är godkänd leverantör på forumet.)
 

chambertin

Medlem
Kära vinvänner.
Här kommer en förfrågan om intresse för en plats på en bordeaux horisontal med de 61 röda bordeauxer som klassificerades 1855. Från årgång 1998.
Alla utom 5 av de enklaste buteljerna är ex chateau. Provningen kommer att hållas på Elit grand hotell i Gävle. Ett underbart och sällsynt tillfälle att verkligen få en djup känsla för vad Medoc kan prestera och hur de enskilda slotten beter sig på sitt myndighetsår vid 18 års ålder .

Personal kommer att sköta disk och servering.
Fika och lunch samt 4 rätters middag kommer att ingå.

Maila till robert@aeterno.se för frågor

mvh/Robert
Hur är upplägget Robert ? Paus mellan flighterna eller hur har ni tänkt det ?
11 flighter på rad är ingen lätt uppgift även för en Bdx-älskare.
 

Mattias Schyberg

Administratör
God morgon. Nej det kan man verkligen inte säga. Det är snarare som en vansinnig förlustaffär.
Och vår förening känns inte riktigt som en Leverantör. Men jag lovar att inte upprepa detta försök igen :);)
Det kan dock fortfarande vara bra om vi fick veta kostnaden för kalaset? ;)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Om provningen går av stapeln om fyra dagar, antar jag att pris, program med tidpunkter m.m. också finns klart?
Hade jag varit arrangör av detta hade jag tyckt det var väldigt ovälkommet att få synpunkter på upplägget fyra dagar före genomförandet när alla praktiska arrangemang redan är fixade, och särskilt när man väl fått ihop en så fantastisk uppsättning. :) Men ärligt talat, 61 viner på en dag och särskilt när det är röda viner??? Jag skulle mycket hellre ha delat dem på två dagar samma helg, och haft en sportslig chans att få ner vettiga anteckningar om alla och följa dem i alla fall en stund i glaset.
 
Trådskapare
Vinmannen

Vinmannen

vinsamlare
Alldeles korrekt. pris, program med tidpunkter och körschema finns naturligtvis klart sedan ett halvår?
Och ja, det är noga övervägt med pauser i ett intilliggande vilo- och samtalsrum. Arrangemanget sker på en dag efter moget övervägande och på direkt önskemål framförallt från de deltagare som jobbar med vin. Och eftersom det är en större kostnad att ha två konferensrum i två dagar istället för en dag. 61 viner är mycket absolut. Men ett normaltillstånd i branschen tyvärr. Och provningen riktar sig i första hand till personer som jobbar med vin. Vara av flera för övrigt anser att det är lyxigt med 50 minuter/flight utan att behöva göra någonting annat än att gå från dukat bord till dukat bord.
Det var en vinskribent som inte lyckades ta sig till Sverige i tid. Så jag hade en sista minuten plats över. Jag skrev en notis här på inrådan ifrån en medlem på forumet, som trodde att det skulle vara okej? Problemet är numera löst.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag skrev en notis här på inrådan ifrån en medlem på forumet, som trodde att det skulle vara okej? Problemet är numera löst.
Vem har påstått att det inte var ok? Hade det inte varit ok så hade ditt inlägg tagits bort, vilket jag valde att inte göra. :)

Men ett normaltillstånd i branschen tyvärr
Branschen kan behöva en grundläggande sensorikutbildning i så fall. ;)
 
Trådskapare
Vinmannen

Vinmannen

vinsamlare
Det stod ett medlande med texten "Your thread Inbjudan självkostnadsprov. Komplett 1998 Bordeaux 1855-Grand Cru Classe Horisontalen 19 november was Deleted. Skäl: Du behöver ett leverantörskonto för att göra reklam" när jag vaknade i morse?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det stod ett medlande med texten "Your thread Inbjudan självkostnadsprov. Komplett 1998 Bordeaux 1855-Grand Cru Classe Horisontalen 19 november was Deleted. Skäl: Du behöver ett leverantörskonto för att göra reklam" när jag vaknade i morse?
Vad bra, då funkar systemet. Jag var för snabb på avtryckarfingret och friade (och återställde) efter jag hade kollat upp dig och bedömt att det verkade vara rent mjöl i påsen. :)

Bäst är att kontaka admin innan så det inte riskerar att bli missförstånd.
 

kristerb

Medlem
tack för att jag fick möjlighet att vara med på provningen @Vinmannen, unikt intressant och välorganiserat. Visst var det många tuffa viner på en dag @vintomas, men vi brukar väl klämma ännu fler på en dag när vi kör Weekend des grands crus nere i Bordeaux.
(för den som av nån händelse vill veta vad jag tyckte så har jag en del noteringar på min instagram @kristerb2.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
tack för att jag fick möjlighet att vara med på provningen @Vinmannen, unikt intressant och välorganiserat.
Gottegris!!! :kyss: Och dessutom är du ju inte bara Bordeaux-gottegris utan Bourgogne-gottegris och en hel del annat-gottegris. Det har jag minsann sett på provningar du dyker upp på! :D

Visst var det många tuffa viner på en dag @vintomas, men vi brukar väl klämma ännu fler på en dag när vi kör Weekend des grands crus nere i Bordeaux.
Fast då (mässprovningen) känns det på sätt och vis som något mellanting mellan jobb och nöje snarare än enbart nöje... ;) Och det är billigare än självkostnadspris för de centilitrar man sörplar och spottar.
 
Toppen