Inga provningar av majsläppen

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av Patrik Sellin, 13 mars 2020.

1. Patrik Sellin

Patrik Sellin fd Innertällmo Bryggeri Provningsskribent

Från systembolaget:
    "På grund av rådande läge kommer dryckesskribentprovningar på Systembolagets huvudkontor ställas in i en månad framöver, med start måndag 16 mars.
    Detta påverkar följande provningstillfällen:
    • 20 & 23 mars Nya årgångar
    • 6 & 9 april Tillfälligt sortiment & TSLS maj
    • 7 april Öl i maj
    Beslutet är taget i enlighet med våra rekommendationer att begränsa externa kontakter och sammankomster som inte är affärskritiska med hänsyn till allas vårt bästa."

Däremot hann jag med aprilsläppen igår - noter kommer om några dagar.

Last edited: 13 mars 2020
  2. Hurdygurdyman

Hurdygurdyman Medlem

Surt. De borde begränsat det till max 500 personer. Är ju det som gäller på alla övriga ställen.

Gladekocken gillar detta.
  3. Vingubben

Vingubben Medlem

Undra vad som är affärskritiskt för en verksamhet som har monopol, inte vill sälja och inte behöver generera vinst?

Gladekocken, vintomas, Ekdahl och 2 andra gillar detta.
  4. Keen

Keen slan

Göra reklam över sin egen förträfflighet och stämma små nätbaserade vinhandlare?

sunqan, Gladekocken, vintomas och 4 andra gillar detta.
  5. Sarco

Sarco Medlem

Tråkigt att höra. Kan någon vänlig själ tipsa mig om var man kan hitta en lista över vinerna på majsläppen?

6. Patrik Sellin

Patrik Sellin fd Innertällmo Bryggeri Provningsskribent

Jag brukar få dem några dagar innan provningen och vidarebefordrar till @thunberg . Förhoppningsvis får vi listorna trots att det inte är någon provning. Runt 3/4 i så fall.

7. Wintermute

Wintermute Medlem

Jag kan inte låta bli att läsa det med den felaktiga avstavningen. "Majs-läppen"

vintomas, Skrutt, Fluganiglaset och 6 andra gillar detta.

Dela sidan