Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Inga provningar av majsläppen

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Från systembolaget:
"På grund av rådande läge kommer dryckesskribentprovningar på Systembolagets huvudkontor ställas in i en månad framöver, med start måndag 16 mars.
Detta påverkar följande provningstillfällen:
  • 20 & 23 mars Nya årgångar
  • 6 & 9 april Tillfälligt sortiment & TSLS maj
  • 7 april Öl i maj
Beslutet är taget i enlighet med våra rekommendationer att begränsa externa kontakter och sammankomster som inte är affärskritiska med hänsyn till allas vårt bästa."

Däremot hann jag med aprilsläppen igår - noter kommer om några dagar.
 
Last edited:

Vingubben

Medlem
Från systembolaget:
"På grund av rådande läge kommer dryckesskribentprovningar på Systembolagets huvudkontor ställas in i en månad framöver, med start måndag 16 mars.
Detta påverkar följande provningstillfällen:
  • 20 & 23 mars Nya årgångar
  • 6 & 9 april Tillfälligt sortiment & TSLS maj
  • 7 april Öl i maj
Beslutet är taget i enlighet med våra rekommendationer att begränsa externa kontakter och sammankomster som inte är affärskritiska med hänsyn till allas vårt bästa."

Däremot hann jag med aprilsläppen igår - noter kommer om några dagar.
Undra vad som är affärskritiskt för en verksamhet som har monopol, inte vill sälja och inte behöver generera vinst?
 

Sarco

Medlem
Tråkigt att höra. Kan någon vänlig själ tipsa mig om var man kan hitta en lista över vinerna på majsläppen?
 
Trådskapare
Patrik Sellin

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Tråkigt att höra. Kan någon vänlig själ tipsa mig om var man kan hitta en lista över vinerna på majsläppen?
Jag brukar få dem några dagar innan provningen och vidarebefordrar till @thunberg . Förhoppningsvis får vi listorna trots att det inte är någon provning. Runt 3/4 i så fall.
 
Toppen