Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Instagram, Facebook, Twitter och finewines.se – hur får vi ekvationen att gå ihop?

Mattias Schyberg

Administratör
I dagsläget så har enbart admingruppen tillgång till forumets sociala nätverkskonton. Det är nog en bra idé att vårt ansikte utåt sköts av några få, men vi har funderat på om vi har det ultimata upplägget så som det fungerar nu och om det är rätt medlemmar som har tillgång till våra konton?

Vi söker alltså intresserade på forumet som kan tänka sig att hjälpa till med att hålla våra sociala nätverk levande och engagera sig så pass mycket att de blir relevanta satelliter och ett bra komplement till forumet.

Det svåra, vilket jag själv har upptäckt under min korta tid in action på Instagram, är att göra inlägg som speglar kollektivet mer än mig själv som person. Tanken med sociala nätverk ur ett forumperspektiv är enligt mig att använda det lite som en anslagstavla eller som ett ställe att få en ytlig glimt av det som sker på forumet.

Vad tror ni, finns det intresse att engagera sig och/eller har ni lite bra förslag om hur vi bäst sköter våra konton och gör dem relevanta ur ett kollektivt perspektiv?

Mvh
Mattias, Jimmy och Lars (Larseman)
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Förstår dina tankar om svårigheterna i att adekvat spegla kollektivet på Instagram och tycker att du gjorde ett kul försök med ditt collage av fula trynen alá "most wanted" häromdagen :)
-Kanske kan man göra liknande sammanfattningar då och då med bilder på flaskor som druckits av medlemmar den senaste tiden...
Bilder från BYOB och andra gemensamma aktiviteter är förstås också ett sätt att spegla vad vi pysslar med.

På Twitter och FB är det ju alltid läge att posta en rad och påminna om månadens "dela en pava" men man kan ju även posta då när något aktuellt ämne "trendar" på forumet för att på så vis få fler folk engagerade.

Jag hjälper gärna till att bidra men ser kanske inte att jag har så mycket att komma med men bara säg till om det är något jag kan hjälpa till med!
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Förstår dina tankar om svårigheterna i att adekvat spegla kollektivet på Instagram och tycker att du gjorde ett kul försök med ditt collage av fula trynen alá "most wanted" häromdagen :)
-Kanske kan man göra liknande sammanfattningar då och då med bilder på flaskor som druckits av medlemmar den senaste tiden...
Bilder från BYOB och andra gemensamma aktiviteter är förstås också ett sätt att spegla vad vi pysslar med.

På Twitter och FB är det ju alltid läge att posta en rad och påminna om månadens "dela en pava" men man kan ju även posta då när något aktuellt ämne "trendar" på forumet för att på så vis få fler folk engagerade.

Jag hjälper gärna till att bidra men ser kanske inte att jag har så mycket att komma med men bara säg till om det är något jag kan hjälpa till med!
Räkna med att det kommer lite uppdrag till dig. Håller med om dina tips! :)

Tänk vad bra om fler på forumet såg till att bifoga bilder på de flaskor som dricks dessutom. Det blir ju så mycket enklare att skapa collage då! :bäver:
 

CH

Medlem
Månadens pava är ju en bra ide och om man taggar in er när man själv postar så kan ju ni reposta flaskorna.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Månadens pava är ju en bra ide och om man taggar in er när man själv postar så kan ju ni reposta flaskorna.
Måndadens pava har vi redan kört ett par vändor de senaste månaderna. Vad menar du med "reposta flaskorna"? Antar att "tagga in er" syftar på att tagga bilden med sitt namn eller hur menar du? Vad påverkar det i så fall?

Tack för visat intresse. Har bara lite svårt att hänga med. :)
 

kayaker

Cyklist
Måndadens pava har vi redan kört ett par vändor de senaste månaderna. Vad menar du med "reposta flaskorna"? Antar att "tagga in er" syftar på att tagga bilden med sitt namn eller hur menar du? Vad påverkar det i så fall?

Tack för visat intresse. Har bara lite svårt att hänga med. :)
Antagligen att man skriver något i stil med:
"Testar månadens vin, Krug 1996. Kalasfint! @finewinesse"
 

CH

Medlem
Antagligen att man skriver något i stil med:
"Testar månadens vin, Krug 1996. Kalasfint! @finewinesse"
Precis, och tycker då någon av er som har hand om de socialmedierna att det är intressant nog så postar ni om samma bild från ert konto med en hänvisning till orginalposten.
 
Toppen