Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Integrerad eller innbygd vinkyl?

K

Kristin

Jag funderar på att få vinskåp i mitt hus, men jag är lite förvirrat över skillnaden på integrerat och inbyggd vinkyl. Har ni några erfarenheter att dela av?

Jag har hittat hemsidan https://www.vinkylare.se/ där de sammanställer olika vinkyl och berättar masser spännande om lagring av vin. Jag hittar dock inte exakt det jag letar efter. Kan ni hjälpa mig? :)
 

Thirsty

Smygnykterist
Jag funderar på att få vinskåp i mitt hus, men jag är lite förvirrat över skillnaden på integrerat och inbyggd vinkyl. Har ni några erfarenheter att dela av?

Jag har hittat hemsidan https://www.vinkylare.se/ där de sammanställer olika vinkyl och berättar masser spännande om lagring av vin. Jag hittar dock inte exakt det jag letar efter. Kan ni hjälpa mig? :)
Inbyggd står på golvet, ofta under en bänkskiva och dikt till skåpen.
Integrerad står i skåpet. Ser då inte luftvintilen nedtill mm.

Inbyggd brukar vara billigare, integrerad dyrare och mer estetisk.

Sedan är det en annan fråga om det är lämpligast att ha vinkyl eller lagringsskåp.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Som @Thirsty skrev, integrerade kylar ser ut som resten av skåp, typ som en diskmaskin med en lucka som ser ut som alla andra luckor i köket. Inbyggbara har däremot sin egna front/lucka, vilket är vanligare.

Integrerad:
mquvee-helintegrerad-vinkyl-i-kok.jpg


Inbyggd:
vinkylar_integrerbara_varafavoriter2.jpg
 

Thirsty

Smygnykterist
Näää? Visst är integrerbar samma som att man kan sätta på en egen lucka och inbyggbara såna som passar in i standardmått?
Exempel nedan från vinkylen. Notera skillnaden mellan modeller som ställs på golvet respektive ställs in i befintligt skåp.

Inbyggnadsbar, står på golvet:
Inbyggnadsbar.jpg



Inbyggnadsbar med kökslucka (semi-intererad):



Inbyggnadsbar med skåplucka.jpg


Integrerbar, ställs in i stomme:
Integrerbar.jpg
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Exempel nedan från vinkylen. Notera skillnaden mellan modeller som ställs på golvet respektive ställs in i befintligt skåp.

Inbyggnadsbar, står på golvet:
Visa bifogad bild 22549


Inbyggnadsbar med kökslucka (semi-intererad):



Visa bifogad bild 22548

Integrerbar, ställs in i stomme:
Visa bifogad bild 22550
jag är nog lika förvirrad som trådskaparen Kristin nu. Jag ar iofs aldrig köpt en integrerad eller inbyggnadsbar vinkyl men däremot vitvaror och där har det hetat integrerbar när man stoppar in varan i ett skåp/utrymme och döljer med en frontlucka. Den du menar är integrerbar kan man inte sätta en lucka på.

Så här kan det inte fortsätta, nu är det dags att på allvar lära sig skillnaderna. Google, here i come!
 

Thirsty

Smygnykterist
jag är nog lika förvirrad som trådskaparen Kristin nu. Jag ar iofs aldrig köpt en integrerad eller inbyggnadsbar vinkyl men däremot vitvaror och där har det hetat integrerbar när man stoppar in varan i ett skåp/utrymme och döljer med en frontlucka. Den du menar är integrerbar kan man inte sätta en lucka på.

Så här kan det inte fortsätta, nu är det dags att på allvar lära sig skillnaderna. Google, here i come!
Tror förenklingsregeln säger att inbyggnadsbar ställs på golvet och integrerbar i skåpet. :D
 
Jag funderar på att få vinskåp i mitt hus, men jag är lite förvirrat över skillnaden på integrerat och inbyggd vinkyl. Har ni några erfarenheter att dela av?

Hej! Du kanske redan har slagit till på något men värt att tänka på innan är om det är lagringsskåp eller vinkyl du ska ha (har du säkert redan koll på) Jag köpte själv ett lagringskåp som jag är väldigt nöjd med, efter att ha funderat på vinkyl. Lagringsskåpet är ju som det låter anpassat för att lagra vinerna, ingen vibration, lagom lagringstemp, fuktighet för kork etc medan kylarna är mer anpassade för att ha rätt temp för att drickas. Jag tycker iofs att lagringsskåpets 12-14 grader är härlig dricktemp för många både röda och vita.
Lycka till med köpet, hoppas du hittar vad du vill ha =)
 

Attachments

  • IMG_8274.jpg
    IMG_8274.jpg
    49,3 KB · Visningar: 167

macke2000

Medlem
Det hade jag faktisk inte tänkt på, så tack för det :) Tror dock att det skal vara ett vinkyl då jag tycker om att få min vita och rosé i den helt rätta temperatur ;)

Har inte riktigt kommit fram till om det skal va integrerat eller inbyggd, men kanske det blir ett projekt för semestern.
 
Toppen