Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Intresseanmälan till finewines.ses provningspatrull

Mattias Schyberg

Administratör
Vill just du deltaga på intressanta provningar som arrangeras av diverse importörer eller är du möjligen en importör som önskar lite feedback på senaste fyndet? Om så är fallet så är denna tråd för dig!

Mängder av provningar sker ständigt och jämt runt omkring i landet, men vanligtvis så är det etablerade vinskribenter och bloggare som blir inbjudna till dessa evenemang. finewines.se vill därför ändra på denna i-lands-orättvisa och udda snedfördelning i samhället.

Att deltaga på denna typ av provningar är dock inte kravlöst. Forumet vill såklart få chansen att läsa en rapport från provningen efteråt, det vill säga, kostnaden för att vara med är att rapportera sina intryck här på forumet så utförligt som möjligt (oavsett om man gillar vinerna eller ej). Kanske blir det via en särskild tråd, eller helt enkelt där vi brukar skriva om viner normalt. Vi får se vad som blir bäst framgent.

Syftet med denna aktivitet är att få till lite mer interaktion mellan våra medlemmar och diverse importörer för att på sikt göra vårt forum till den självklara platsen för att läsa opolerade, ärliga och transparenta åsikter från oberoende konsumenter (oss medlemmar) kring intressanta viner som tas hem av våra importörer.

Provningarna kan mycket väl ske varsomhelst i landet, men räkna kallt med att det mestadels kommer att handla om våra storstäder. Den importör (eller liknande) som arrangerar provningen får hela enkelt höra av sig till en kontaktperson här på forumet (i dagsläget så tar jag på mig rollen, men möjligen så kan det vara en god idé att ha flera på sikt). Antalet personer som blir inbjudna kommer variera beroende på upplägg och importör. Om en importör önskar nyttja vår pool men mot förmodan ännu inte är medlemmar på forumet så är det bara att registrera sig och kasta sig rakt in i hetluften där vi står till ert förfogande alternativt skicka en förfrågan via forumets mail om Era önskemål. Låt oss i alla fall börja så här så kan vi utveckla detaljerna efterhand.

När en aktuell provning har kommit oss tillhanda så bjuder jag in de medlemmar som är regionellt aktuella i en privat konversation där vi efter bästa förmåga kommer överens om vem/vilka som skall skickas på respektive provning med mera (vissa kanske är bättre kandidater än andra beroende på vintemat t.ex.). Mailadresser till respektive person förmedlas enbart via PM.

Den medlem som är intresserad av att vara med i provningspatrullen meddelar direkt i denna tråd enligt mitt egna exempel nedan (en äkta intresseanmälan från min sida bör tilläggas):

Namn: Mattias Schyberg (valfritt)
Forumsnick: @Mattias S
Stad/städer (där jag kan tänka mig att delta): Göteborg
 

MartinE

Medlem
Trevligt initiativ! Vill minnas att du (eller möjligen Anders L) lyfte denna tanke redan för ett år sedan. Jag är gärna med!

Namn: Martin E
Forumsnick: @MartinE
Stad/städer (där jag kan tänka mig att delta): Malmö, Lund, Köpenhamn
 

Magikern

Medlem
Låter intressant

Vore kul att veta lite om vilka typer av provningar det kommer att bli ( lite exempel på höjdarprovningar som hittills ägt rum i år i gbg och Malmö hade varit kul). Jag är kanske ingen superfan av unga viner om det inte är recioto eller vita viner (främst botrytis). Rött och utvecklat från Italien och Frankrike är det som lockar i första hand. Detta gäller nog halva forumet iofs ;)
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Låter intressant

Vore kul att veta lite om vilka typer av provningar det kommer att bli ( lite exempel på höjdarprovningar som hittills ägt rum i år i gbg och Malmö hade varit kul). Jag är kanske ingen superfan av unga viner om det inte är recioto eller vita viner (främst botrytis). Rött och utvecklat från Italien och Frankrike är det som lockar i första hand. Detta gäller nog halva forumet iofs ;)
Vi har ingen aning just nu vad det kan tänkas bli, men det är ju på uppdrag av forumet man skickas ut, det vill säga att erbjuda forumet lite intryck oavsett tema. Vilken typ av viner det kan tänkas handla om är en sekundär fråga, men redan nu så kan vi med säkerhet säga att det inte kommer att handla om BiB. ;)
 

Magikern

Medlem
Vi har ingen aning just nu vad det kan tänkas bli, men det är ju på uppdrag av forumet man skickas ut, det vill säga att erbjuda forumet lite intryck oavsett tema. Vilken typ av viner det kan tänkas handla om är en sekundär fråga, men redan nu så kan vi med säkerhet säga att det inte kommer att handla om BiB. ;)

Låter utmärkt. ;)

Vore kul är att även kolla in provningar i Köpenhamn. Jag besöker staden lite då och då.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Jag undrar hur lockande vi forumfolk skulle vara för en firma som vill promota sitt vin. Jag tänker att det främst är vinskribenter och andra som når ut till större grupper (sånna som aldrig dissar ett vin) som är mest intressanta. Eller är jag ute och snurrar nu?

Jag skulle självklart vara med om det gick vägen för jag tycker att det är en bra idé.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Jag undrar hur lockande vi forumfolk skulle vara för en firma som vill promota sitt vin. Jag tänker att det främst är vinskribenter och andra som når ut till större grupper (sånna som aldrig dissar ett vin) som är mest intressanta. Eller är jag ute och snurrar nu?

Jag skulle självklart vara med om det gick vägen för jag tycker att det är en bra idé.
Jag förutsätter att de importörer som väljer att anlita oss har gott självförtroende om att de produkter de har i åtanke håller måttet. Om inte så vet jag inte om det är särskilt bra reklam. Jag anser nog att det finns en hel del som borde vara intresserade av att få ärliga kommentarer på sina viner. :)
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Jag undrar hur lockande vi forumfolk skulle vara för en firma som vill promota sitt vin. Jag tänker att det främst är vinskribenter och andra som når ut till större grupper (sånna som aldrig dissar ett vin) som är mest intressanta. Eller är jag ute och snurrar nu?

Jag skulle självklart vara med om det gick vägen för jag tycker att det är en bra idé.
Bra tankar, men jag ser inte problemet. Vi styr ju själva våra åsikter och har ingen koppling till branschen. :)
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Bra tankar, men jag ser inte problemet. Vi styr ju själva våra åsikter och har ingen koppling till branschen. :)
Jo men vi når inte ut till så många tänker jag. Har du koll på hur många klick vi får per dag?
Vi skulle behöva göra ett namn för oss och bli mer kommersiella, kanske en aktiv tråd för gäster som visar månadens tips på vinfronten kanske även öl osv så folk kan komma hit och kika när dom behöver råd. Kanske månadens skitvin också.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Jo men vi når inte ut till så många tänker jag. Har du koll på hur många klick vi får per dag?
Vi skulle behöva göra ett namn för oss och bli mer kommersiella, kanske en aktiv tråd för gäster som visar månadens tips på vinfronten kanske även öl osv så folk kan komma hit och kika när dom behöver råd. Kanske månadens skitvin också.
Jag ser inte problemet, vi når ut till våra medlemmar och de som lurkar på sidan och det räcker bra. Vi har ju ingen målsättning att bli större än det finns vinnördar i vårt land. Har ännu knappt stött på någon vinnörd som aldrig har hört talas om finewines.se. :)
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Mycket intresserad! Bra initiativ.

Namn: Anneli
Forumsnick:@ARhedin
Stad/städer (där jag kan tänka mig att delta): Göteborg
Kul med helt nya ansikten. Innan du funderar på att bli en del av vår interna provningspatrull så rekommenderar jag dig att börja skriva lite mer allmänt på forumet först så vi får en chans att lära känna dig. :)

Du är mycket välkommen!
 
Toppen