Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Intresset för vin och roliga minnen.

Sigdarve

Medlem
Visa bifogad bild 15632
I öknen när inget annat finns att dricka?

:( nä, jag är inget lager-fan. :)
Jag föredrar faktiskt öl framför vin till pizzan.
pilsner.jpg
 

Attachments

  • pizza.jpg
    pizza.jpg
    79,1 KB · Visningar: 139
Last edited:

Sigdarve

Medlem
Gillat skumpa sedan jag var 14 år. Blev bjuden på Gula Änkan 1971 och tyckte det var gott. Sedan dröjde det till nyårsafton 1982, då jag samma år flyttat till Uppsala och delade en flaska Pommery med en polare med räkcocktail därtill. Det var en kick som jag aldrig glömmer. Därefter stötte jag på kollegor på jobbet som pratade om vin och mat. Det var framförallt en polska och en chilenare som väckte ett litet intresse för Chablis och vissa röda viner (Rioja fr.a.). Men i början av 90 tog ölintresset över. Men nu verkar jag fast i nåt nytt som jag inte var beredd på. Köpt två skumpor a 1500 på kort tid. Hur kunde jag få för mig det helt plötsligt?
Glömde en sak. Åkte på bilsemester till Frankrike 1987 och besökte flera champagnehus. Syftet med resan var just att besöka Champagne. Men intresset kom av sig. Och så helt plötsligt, 32 år senare, så har intresset kommit tillbaka. Halleluja!
 
Last edited:
Toppen