Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Inventering av vinkällare. Överraskningstråden

Många av oss har inte alltid helt uppdaterade listor över vad som ska finnas eller inte finnas i källaren. Överraskningar är ibland positiva , ibland negativa. Vid min egen inventering , var det en del negativa, men inte i klass med den positiva överraskningen med att finna denna inplastade skönhet. Inte inlagd i cellartracker och bortglömd av mig.

WhatsApp Image 2019-03-06 at 12.16.18.jpeg


Egna erfarenheter?
 

Mattias Schyberg

Administratör
Ser framemot att tappa koll på mitt vinlager. Tyvärr har det snarare gått åt fel håll hittills, dvs att jag glömt att plocka bort viner från CT som ”råkat gå åt” någon blötare kväll och som jag trott att jag haft kvar. :(

Men vem vet, om tio år kanske jag upptäcker en bortglömd Graham Beck som jag kan glädjas över. :D
 

LarsW

Medlem
Köpte en låda Alion 1999 för runt 15 år sen tror jag det var. Drack 3-4 flaskor ganska fort och sen hamnade lådan längst ner i en hög i min fars vinkällare. Låg så bortglömd i nästan 10 år... hittade den för 4-5 år sen och har haft stor glädje av den. Har fortfarande 2-3 flaskor kvar.:D
 

vinosofi

Medlem
Köpte en låda Alion 1999 för runt 15 år sen tror jag det var. Drack 3-4 flaskor ganska fort och sen hamnade lådan längst ner i en hög i min fars vinkällare. Låg så bortglömd i nästan 10 år... hittade den för 4-5 år sen och har haft stor glädje av den. Har fortfarande 2-3 flaskor kvar.:D
Jag fick räkna några gånger för att få ihop den ekvationen. ;)
 
Trådskapare
A
Så lite tid, så mycket att göra. Hinner inte riktigt med att skriva anteckningar och registrera och ta bort vin ur cellartracker.
 

MartinE

Medlem
Skön känsla, eller hur :)
En fantastisk känsla. Snacka om "gratisviner"! :D

Har Stasi kontroll på lagret....tror jag.
Det låter kul det där att hitta rariteter man glömt bort. Jag har tyvärr för bra koll
Jag trodde också att jag hade stenkoll på läget – vilket jag förvisso hade till ca 99,7 %!

Och det ska ju erkännas att det även fanns ett par flaskor åt "andra hållet", d v s där jag trodde att jag hade x flaskor kvar, men där det visade sig finnas x-1 istället. Men de posterna har jag förträngt sedan länge! :)
 
Trådskapare
A
Jag trodde också att jag hade stenkoll på läget – vilket jag förvisso hade till ca 99,7 %!

Och det ska ju erkännas att det även fanns ett par flaskor åt "andra hållet", d v s där jag trodde att jag hade x flaskor kvar, men där det visade sig finnas x-1 istället. Men de posterna har jag förträngt sedan länge! :)

Så du har minst 1000 flaskor i källaren med andra ord :)
 
Toppen