Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

IOGT-NTOs anmälan mot vinklubbarna

Peder

Medlem
Det intressanta är att man pekar ut från SB det faktum att hemleverans inte sker samma dag, dvs det som vinklubbar hävdat hela tiden.

Jag tror att det är därför Systembolaget engagerat sig så mycket i vinklubbar, för att man helst vill få bort dom. Lång leveranstid från vinklubbar och inga vinklubbar säljer bag-in-box och Explorer. Detta kommer sätta Systembolaget i dålig dager i ett folkhälsoperspektiv i samband med deras hemleverans.

I min lilla film på 11 minuter så kan man följa allt från Systembolaget, Alkoholpolitiskt forum, IOGT-NTO, politiker etc. som gör allt för att få bort eventuella konkurrenter till Systembolaget.

http://www.youtube.com/watch?v=NzklUCHfcSI
 
Trådskapare
Peder

Peder

Medlem
SV: IOGT-NTOs anmälan mot vinklubbarna

Det där är HELT SJUKT. Tack för filmen. Jag har spridit den ;)

Tack för spridningen! Synd däremot att ingen riktigt tar det på allvar i media. Jag har suttit på informationen länge utan att någon velat ta i det. Det finns egentligen ett och annat för SB och övriga att förklara och känns som att Antipodes inte var ute och cyklade när dom anmälde SB till konkurrensverket.

Filmen har åtminstone fått över 200 besök nu och hoppas att fler kommer se den.

http://www.youtube.com/watch?v=NzklUCHfcSI
 

kayaker

Cyklist
SV: IOGT-NTOs anmälan mot vinklubbarna

Peder skrev:
Tack för spridningen! Synd däremot att ingen riktigt tar det på allvar i media. Jag har suttit på informationen länge utan att någon velat ta i det. Det finns egentligen ett och annat för SB och övriga att förklara och känns som att Antipodes inte var ute och cyklade när dom anmälde SB till konkurrensverket.
Har du tipsat Uppdrag Granskning?
 
Trådskapare
Peder

Peder

Medlem
SV: IOGT-NTOs anmälan mot vinklubbarna

Har du tipsat Uppdrag Granskning?

Just uppdrag granskning har jag inte tipsat! Men det skulle vara stort om den statliga TV-Kanalen granskade monopolet!
 

kayaker

Cyklist
SV: IOGT-NTOs anmälan mot vinklubbarna

Peder skrev:
Just uppdrag granskning har jag inte tipsat! Men det skulle vara stort om den statliga TV-Kanalen granskade monopolet!
Jag tror att just Uppdrag Granskning kan vara de enda som vågar - och orkar. De har hyfsat med resurser.
 
Trådskapare
Peder

Peder

Medlem
SV: IOGT-NTOs anmälan mot vinklubbarna

Det "kan hända" att din film får väldigt många tittare imorgon. ;)

Låter väldigt bra! Informationen behöver komma ut så att man kan skapa sig en rättvis uppfattning.

Mvh

Peder
 
Trådskapare
Peder

Peder

Medlem
SV: IOGT-NTOs anmälan mot vinklubbarna

Det "kan hända" att din film får väldigt många tittare imorgon. ;)

Cornucopia har gett bra besök på YouTube och budskapet sprids! Bloggarna är framtiden!
 
Toppen