Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Iron Maiden-öl stoppat

anders

Medlem
SV: Iron Maiden-öl stoppat

jocke skrev:
Tackar. Som ett gammalt Iron Maiden fan var jag tvungen att beställa ett kolli :)

Tog det ett steg längre. Kollade på dem, bandet alltså, i Singen-Aach i lördags.
Som svensk kunde jag sträcka på mig då Sabaton var förband. Ganska kul att se 20000 tyskar digga även när låten framförs på svenska. Jävligt bra konsert på det hela taget.
 

Henrik J

Medlem
SV: Iron Maiden-öl stoppat

Sveprod skrev:
Ser fram mot ett artist-öl som kanske smakar mer än den vanliga lagern..

Finns det något som tyder på att denna öl skulle bryta mot den eviga regeln att rockstjärneprodukterna är helt värdelösa? Hitills har det ju varit lika undantagslöst som gravitationen både vad gäller vin, öl och andra drycker. T.o.m. när det varit bra producenter som Roagna och Tua Rita som stått för råvaran så har det ju blivit mediokert i bästa fall. Varför skulle denna öl vara annorlunda?
 

Sveprod

Medlem
SV: Iron Maiden-öl stoppat

Min förhoppning låg i att killarna (gubbarna..) i bandet i alla år pratat om sin arbetarklassbakgrund och puben och pinten som något viktigt. Samt att de absolut inte ville släppa en lager som "alla andra". Men jag har smakat och visst, det är en Ale. Men en ganska blek historia med kort eftersmak och inget som går till historien, men den har i alla fall något mer själ än många andra bandbrands.
 
Toppen