Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Italienska Vindagarna Stockholm

Italienska vindagarna (egentligen Italienska Vin- och Gourmet Dagen) äger i år rum på Grand Hotel, Vintertrrädgården lördagen 27 november 2021. Dagen är indelad i 3 pass: kl.12.00 - 14:00, kl.15.00 - 17.00 och kl.18.00 - 20.00. Biljetter (295 kr/person) kan köpas via Ticketmaster. Förutom att prova vin från hela Italien så kan man smaka (och köpa) italienska ostar, charkuterier och många andra delikatesser.

På måndag 29 november är det fackdag mellan kl 12:00 och 17:00. Anmälan till detta sker till Italienska Handelskammaren event@italchamber.se.
Vi på Carliot är extra glada att vår producent Tenute Olbios från Sardinien finns på plats och har med sig alla goda viner, t ex Lupus In Fabula, Italiens godaste Vermentino! . Välkomna säger jag och Daniel Pinna från vingården!

Hoppas vi ses! /C-M på Carliot Fine Wines
Daniela Pinna 1 2.jpg
 
Trådskapare
Carliot Fine Wine Imports
Förutom Tenute Olbios från Sardinien som jag står med, så har jag tyvärr ingen fullständig lista. Men Handelskammaren har skickat ut information om dessa producenter som "saknar importör" idag:

Famiglia Santoni, Toscana
La Sourse Söker, Valle D´aosta
Maria Bortolotti-Claudio Plessi, Emilia Romagna
Marramiero, Abruzzo
New Broker Wine, Veneto
Cantine Bosco, Puglia
Cantine le Grotte, Puglia
Castello di Gabiano, Piemonte

Men jag antar att det är många, många fler som ställer ut!

/C-M
 
Toppen