Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Kändisviner topplistan

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Läste en artikel vilka kändisviner som sålde bäst under 2013.. listan är antal liter sålt.

Per Morberg 1 487 679,75
Per Gessle 111 134,25
Mat-Tina 107 686,5
Petter 88 369,5
Bengt Frithiofsson 56 832
Montazami 45 271,5
Ernst Kirschsteiger 32 747,25
Lasse Stefanz 16 968
Tomas Ledin 3 737,25
Plura 3 538,5
Robert Gustafsson 2 649,75
Kent 2 347,5
Lill-Babs 2 161,5
Leif Mannerström 1 631,25
Kajsa Bergqvist 1 326
Carl Jan Granqvist 1 061,25
Hammerfall 696
Swedish House Mafia 554,3

Spännande läsning på lördagsmorgonen :cigarr:
 

Mattias Schyberg

Administratör
Visste inte ens att alla dessa fanns. Hammerfall förvånar mig lite. Såg för övrigt den värsta avarten på teve igår. "Sommartider Rosé" gissa av vem...:rolleyes:
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Per Gessle har ju satt sitt namn på en Allegrini Toscana IGT för 250kr, så allt kanske inte är 90krs plonk...
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Ibland kan ju 90 kroners plonk säljas för 250 spänn med hjälp av någon kändis. o_O
Svårt att tro att dom skulle kunna lägga på riktigt så mycket. Han har ju för övrigt flera billigare viner också.

Kom på att jag faktiskt har druckit ett av Kents viner från Tua Rita. Köpte det mest för att det var en kanin på etiketten. Minns det som blask.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Svårt att tro att dom skulle kunna lägga på riktigt så mycket. Han har ju för övrigt flera billigare viner också.

Kom på att jag faktiskt har druckit ett av Kents viner från Tua Rita. Köpte det mest för att det var en kanin på etiketten. Minns det som blask.
Motorhead Shiraz har jag testat, riktigt skräp, har druckit avsevärt bättre BiB. :)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Nån som har druckit något av det?
Nej, men jag har hört positiva omdömen om Kent och enbart såganden och råskäll över Per Morberg.
För övrigt vill jag protestera å @Elvis vägnar mot att Elvis Presley inte får vara med på listan. Säljer inte Elvis The King tillräckligt för en placering?
 

merlotsmile

Medlem
Till och med GI-kändisen Paulun har eget vin :D Vitt för 129 och rött för 229. http://www.paulun.se/ekoviner/pauluns-selection/
Vit-Bordeaux-222x534.jpg
 

Vino fino

Medlem
Extremt nedslående att i ett land på 9 M invånare så konsumerades 1,5 M liter av Morbergs avskyvärda propplösare.

SB:s statistik är numera alltid en skräckhistoria. Kanske dags för landets vinskribenter att sluta hylla Svedala som föregångsland vad gäller vin?

Nä visst fasen. De är ju sängkompisar med leverantörerna och Monopolet. En har t.o.m. ett eget vin på listans femte plats...
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Thomas Grehn om Morbergs box. En överkryssad fyr. :)
Doftar uppsötade bitteroljor från kärnkross. Smakar ... tja, inte smakar det vare sig klassisk eller modern rioja, vilket som nu var tanken. Morberg är ett geni, som får folk att hosta upp 239 spänn för den här smörjan. 858 000 liter i fjol gav 36:e plats på listan över mest sålda rödviner. Grattis, Per!
 

kayaker

Cyklist
Har också en princip: Jag köper skräpvin max en gång.
Jag försöker undvika att köpa skräpviner mer än noll gånger. Hittills har jag lyckats.
Att jag inte köper något som kostar under 150kr/helflaska om jag inte har en pålitlig rekommendation, provat själv alt. producerats av en mycket pålitlig producent hjälper förmodligen till. :)
 
Toppen